Twingly statistik

torsdag 1 januari 2009

Lugnt firande fjärran från stim och stök

Så är då 2009 på gång och snart har nyårsdagen gått i ett ganska stillsamt tempo.
Jag firade själv in nyåret på den skånska landsbygden, tillsammans med gudbarnet och hennes föräldrar, fjärran från stim och stök.
Visst kunde man höra ett jämntjockt muller av fyrverkerier från omkringliggande städer och samhällen just vid tolvslaget (och vi skickade faktiskt själva upp några raketer) men det var jämförelsevis idylliskt.
Nyårsdagen lyckades vi ta oss ut och gå en lång promenad i solskenet hela vägen runt en liten mellanskånsk sjö. Det var gnistrande solsken, minusgrader och is på sjön som bar en och annan skridskoåkare.
På väg hem blev vi invinkade i en lömskt placerad nykterhetskontroll som polisen hade i ett av de mellanskånska samhällena. Men den klarade vi elegant innan vi for hem och njöt av hemlagade hamburgare.
Nu känner jag att jag nog ska kunna sova den rättfärdiges sömn i natt: jag motionerade (promenaden runt sjön tog en bra bit över en timme) på årets första dag och jag lärde mitt gudbarn lite photoshopping som hon ska använda i sitt mangatecknande.
Och i morgon har jag hela fredagen ledig!
Tjoho!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Det ser ju fridfullt oc härligt ut. Hoppas du får ett riktigt hääärligt 2009 också!

MissMagicGirl sa...

Låter som en bra nyårsafton!
Gott nytt år!