Twingly statistik

torsdag 26 februari 2009

En bra bilverkstad är guld värd

Det var dags att lämna in den kära Golfen på service i går eftersom jag nu kört närmare 3 000 mil med den, och då ska den helst kollas över lite.
Att hitta en bra bilverkstad kan ju vara vanskligt, det tycks vara en djungel vad det gäller priser och tillförlitlighet.
Jag känner många som hittat småverkstäder i Malmö där de får all den service de behöver och verkar vara nöjda (jag vet också de som haft ett smärre helvete med märkesverkstäder).
Själv har jag hittills enbart vänt mig till VW:s stora anläggning med bilaffär och verkstad och hela baletten, utan att forska närmare i om de är speciellt dyra eller om det finns andra nackdelar med det.
Det har hittills handlat om småsaker, men jag har alltid fått ett så trevligt bemötande och så klara besked om allt jag velat veta. Och inte har det lilla jag gjort kostat mig speciellt mycket heller.
Så nu var väl den här servicen, som var beställd och inbokad sedan länge, lite av en test om det fina intrycket skulle bestå.
Lite nervöst kändes det allt att lämna in Golfen, nytvättad och fin (se bilden ovan), till verkstaden i onsdags eftermiddag. Vad skulle de hitta och hur skulle det funka med att byta ut den spruckna vindrutan som ju är ett försäkringsärende?
Men jag hade inte behövt oroa mig.
Planen var att de kanske skulle behöva ha bilen både torsdag och fredag för att få den klar, men redan torsdag eftermiddag ringde det en trevlig man och sade att allt var klart och att jag kunde hämta bilen.
Nu hann jag inte det, utan det får bli fredag förmiddag i stället.
Och det bästa av allt var väl att de inte hade behövt göra några som helst extra åtgärder vid servicen. Priset stannar därmed på det vi gjort upp i förväg.
Men bemötandet väger nästan tyngst för min del, så det får bli VW-verkstaden i fortsättningen med.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

Morrn.

Så bra att du var/är nöjd med servicen på bilen din.

Jag har jobbat innom den organisationen i över 20år...
I Stockholm och Norge.
Ha de bra
Hasse

Rượu ngoại Thanh Niên sa...

Tack för att du delar intressant information, intressanta och intressanta artiklar, alltid tittar på dig för mer intressant information.
http://douongngoainhap.com