Twingly statistik

lördag 14 februari 2009

Gud förbanne er, The Killers!


Det är inte ofta en så kallad hitlåt fastnar i min skalle nuförtiden.

Delvis beror det väl på att jag sällan lyssnar på de kanaler där man nuförtiden lanserar hitmusik. Jag antar att det mest sker via radio, tv, eller kanske via reklam i olika former.
Och radio lyssnar jag sällan på, i alla fall den radio där man spelar popmusik. Jag vill hellre välja min egen musik nuförtiden och jag läser mig till, kollar på nätet, eller får tips via musikintresserade vänner, vad det finns som kan vara värt att kolla upp.
Men jag hör tydligen tillräckligt mycket på radio (när jag åker hem från jobbet på nätterna) för att ha fått The Killers och deras låt Human i skallen.
Och så tog jag hem den via Spotify.
Gud förbanne er, The Killers!
Jag kan inte få den förbannade låten ur skallen och jag ger mig: det är en klassisk hit på alla sätt och vis.
Skulle tro att U2 önskar att de skulle ha en sådan låt på sin nästa platta.
Men om man ska döma av singeln Get on your boots har vi nog inget sådant att vänta.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Liz1e sa...

illa, illa... själv lyssnar jag alltid på danska radio 100fm och blir hjärntvättad med denna
http://www.youtube.com/watch?v=XdRBblW0ADo

lika illa det.