Twingly statistik

söndag 1 februari 2009

Vampyren Jah Hollis vaknar till liv

"When I was young I watched the cars,
When I was older I drank in bars."

Mina vänner kallade på mig i kväll, så när jag hade letat upp mina gamla räkningar och kollat att de faktiskt var betalda drog jag upp till The Pickwick Pub.
En lördagkväll där innehåller allt: längtan, gemenskap, förtvivlan, förlust, glädje, fylla, diskussioner, konfrontationer, möten.
Ja, det går väl att fylla på med hur mycket som helst.
Men nu sitter jag här hemma för mig själv igen och det är dags att sova.
Märkligt nog var det ingen i kväll som överhuvudtaget nämnde att Ingemar Johansson kastat in handduken.
Kanhända har vi för mycket att göra med att försöka fixa till några höjdpunkter i våra egna liv för att diskutera forna generationers stora hjältar.
Vad vet jag.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Ulrica sa...

Hmmm, Ingos död gick märkligt mig bara förbi denna lördag, tills sent då jag såg löpsedeln. Han kanske varit borta för länge från rampljuset - inget let´s dance, körslaget eller robinson. Jag menar om man inte är med där finns man verkligen då...

Liz1e sa...

någon har i alla fall tagit sig tid att lyfta fram den store hjälten - bilaga om 24 sidor om "the champ" i dagens KvP.

Alla smutsiga detaljer sa...

Låter i alla fall som om du hade en trevlig kväll. För mig är det allt för sällan jag ger mig ut på en sån där krogtur, jag ska bli bättre på det!

Wickans värld sa...

Vilken tur du fick pengar över efter att betalat räkningarna...
Jag brukar skynda mig att ta ut några slantar o SEN betala räkningar för det som blir över...fniss... Äsch, vi är ju två som delar på det där otäcka, så förhoppningsvis blir det lite rester!
Trodde faktiskt Ingo hade gått hädan tidigare, men det var nog det att han var sjuk. En typisk "boxar-sjukdom".
Ha en bra vecka, snart är det fredag igen!

Anonym sa...

Fast det pratades mycket om honom på radion - och säkert en hel del på tv också, fast det såg jag inte isåfall... Vid nåt tillfälle var det nån som sa att han varit Sveriges störste idrottare genom tiderna, och då höjde jag faktiskt lite på ögonbrynet. Men som sagt, det kanske är en tolkningsfråga mellan olika generationer. Jag tycker ju att såna som Ingemar Stenmark och Björn Borg har varit större - eller varför inte Carolina Klüft!? Men, men...

Alla skola vi den vägen vandra iallafall! <:-)

Anonym sa...

always rhe Champ