Twingly statistik

tisdag 17 februari 2009

Inte alldeles enkelt att spå väder

Vintern har kommit till Malmö (och resten av Skåne) och det kan jag stå ut med. Det är dock fortfarande februari, som är en riktig vintermånad som ska bjuda på snö och kyla. Dessutom är det sportlov här och jag tycker det är en fullträff att snön kommit lagom till det lovet.
I dag är det dessutom vinterväder av den mest sympatiska sorten: blå himmel, inte alltför blåsigt och en sol som där den gassar på kan smälta snön som täcker marken lite grann.
OK, detta är inte någon Norrlandsvinter, med minst en halv meter snö och tvåsiffrigt minus på termometern. Men det räcker åt oss skåningar som gärna, som syns på bilden, cyklar även på vintern.
Döm om min förvåning när jag sedan kom hem efter denna korta tur utomhus och lyssnade på Lunchekot. Där sade man i sin korta väderförutsägelse för dagen att det skulle fortsätta vara "mulet" i södra Sverige.
Kunde dom inte ha kolla med sin Malmöredaktion?
Men som Bob Dylan sade i sin Theme Time Radio Hour med väder som tema: Vill ni veta hurdant väder det är, titta ut genom fönstret.
Visa ord som (nästan) alltid från Mr Zimmerman.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Photos by Storm sa...

Grattis till en dag med perfekt vinterväder. Det är vi inte bortskämda med. Själv njöt jag av fantastiskt väder i helgen. Det kändes som en belöning för att vi stått ut med allt regn, dimma och blåst under nov-jan. Ha det bra/Lis

Sånger från nedre botten sa...

http://open.spotify.com/user/j.p.l/playlist/5 P6cl3jvtNx21Z8yYtDssP

Eva Nygren sa...

Ja, herregud va smart han är Dylan. Och som solen skiner. Gött!

Marie sa...

Underbart vinterväder i Skåne ser jag. Precis som i huvudstaden. Vi har sportlov nästa vecka och det ser ut som att ungarna lär få lite snö och lagom kyla då. Må gott.

Jah Hollis sa...

MH: Ja, för barnens skulle hoppas ja ni får ett vitt sportlov. Snö och februarilov hör ihop tycker jag.

Anonym sa...

Skulle också vilja cykla på vintern!!!