Twingly statistik

tisdag 16 juni 2009

Dags att göra premiär på Malmö nya stadion

I kväll är det dags för min del att göra ett premiärbesök på Malmös nya fotbollsstadion. Den som i typisk förvirring och märklig svengelska kallas antingen Swedbank Stadion eller Malmö New Stadium.
Det är U21-EM som går i Sverige nu och i kväll hoppar det svenska landslaget in i elden genom att möta Vitryssland i nybygget intill Malmös gamla fotbollsstadion.
Det ska bli kul att få se laget som har spelarna som förhoppningsvis ska kunna tillföra lite nytt blod i vårt A-landslag i fotboll. Hoppas nu bara vi får se dem från deras bästa sida och slipper lidande av den typ vi utsattes för när Sverige mötte Danmark i VM-kvalet på Råsunda nyligen.
Nej jag förväntar mig offensivt svenskt spel och kanske seger med 3-1.
Ola Toivonen gör minst ett mål.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Vad fel du hade - på ett bra sätt :-)

Jah Hollis sa...

Så vansinnigt fel hade jag inte. Det var faktiskt bara nio minuter kvar av ordinarie tid när mitt tips sprack.
Fast Toivonen fick inte göra något mål fast han var nära, nära.