Twingly statistik

lördag 27 juni 2009

Ett andningshål i arbetsveckan


I dag är det lördag, och det innebär att jag har en ledig dag i mitt intensiva arbetsschema, ett andningshål att pusta ut i innan det är dags att ta nya tag i morgon.
Och för en gångs skull känner jag mig inte helt utarbetad när den här lediga dagen infaller. Tanken på att det nu bara är nio arbetsdagar kvar till min riktiga semester kan också göra det hela lite lättare.
Om en stund ska jag träffa gudbarnet och hennes föräldrar som är på besök i storstan. Hon ringde och frågade om jag hade tid att "hänga" lite innan de skulle åka hem igen.
Ja så pratar man på landet i Skåne nuförtiden.
Senare ska jag vidare till M:s sommarfest som hon har inför sin stundande födelsedag och där ska jag umgås med gamla och nya vänner och avhålla mig från för mycket alkohol eftersom jag ska köra till jobbet i morgon.
Hmmmmm, om jag skulle ta och ringa vår sommarvikarie som ju ska köra från Malmö och till jobbet och åter i morgon? Han kan väl inte neka sin gamle chef att hänga med i bilen?
För övrigt kan vi notera att ett gammalt kärt sommarproblem i Malmö åter är på tapeten.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Ankan sa...

Storstan?

;D

Jah Hollis sa...

Om man jämför med den lilla håla på landet de bor i, är Malmö gigantiskt.

Lissen sa...

Mmm vilken golåt med Joe Cocker.

Har förstått att du är musikintresserad. Jag skulle behöva förnya och lyssna på mer av gamla favoriters andra skivor. Tack för tipset.

Nu ska jag snart ut och hänga på stranden.