Twingly statistik

torsdag 25 juni 2009

En ringsignal som piggar upp stämningen


Något vi fått vänja oss vid, antingen vi gillar det eller ej, är alla dessa ringsignaler vi ständigt hör från alla mobiltelefoner som ständigt (nästan i alla fall) finns runtomkring oss.
Helst ska man ju ha en ringsignal som avviker från mängden och vad jag har förstått har det blivit big business att sälja ringsignaler eftersom, speciellt yngre, människor gärna också vill byta ringsignal titt som tätt.
Själv har jag en standardinställning som låter som, ja en ringsignal från en telefon som jag känner igen den. Enligt guddottern, som är på sitt trettonde år, är den t-r-å-k-i-g.
På jobbet finns det folk med alla möjliga varianter på signaler: hårdrocksriff, skira klockspelsmelodier, världsmusiksmarimbor, dunkande techno, hela låtar med Roky Erickson, Ring of Fire med Johnny Cash och naturligtvis de där gamla t-r-å-k-i-g-a.
En kille, en yngre vikarie, har en som jag, och tydligen flera, tycker skiljer sig från mängden. När det ringer till honom drar riffet från Iggy Pops The Passenger igång och det verkar ha en positiv verkan på folk.
För strax hör man folk vissla och nynna på detta närmast perfekta låtintro. Det piggar upp helt enkelt.
Och det är egentligen inte Iggy som ska ha all credit för detta. Musiken till The Passenger skrevs nämligen av den skotskfödde gitarristen Ricky Gardiner.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

16 kommentarer:

Frukostflingan sa...

Tycker det är lite kul med alla olika signaler, men det är skoj att någon gång höra en vanlig gammal hederlig ringsignal...

När min signal går igång låter det som i en ankomsthall och har jag numret inlagt till den som ringer kan man höra den personens namn...

Ankan sa...

Jag tycker också det e lite roligt med lite olika signaler. För nån månad sedan på tunnelbanan hörde jag hur nån började vissla och jag undrade vad det var för galning. Men, som du redan förstått, det var en rigsignal. En extra märklig sådan.

Själv har jag introt till "Two and a half men". Min bättre hälft har en slinga från Metallicas låt "One", jävlig cool, och den har gett henne rabatt i butik för att även säljaren tyckte den var annorlunda. Det lär inte du få Jah... ;D

Bengavoice sa...

Nackdelen med alltför bra ringsignaler är att man hellre vill höra låten än svara i telefon. Så är det ofta för mig när Defunkt drar igång med "Make them dance".

Mikael K sa...

Dancing with myself kanske är en hit i sammanhanget. Eller något på temat "Får jag lov?"
Själv kör jag den vanliga ringimitationen, förutom just nu när ringsignalen helt och hållet lagt av och jag inte hör när det ringer :(

Anonym sa...

Tremendοus issues hеre. I'm very happy to look your article. Thank you a lot and I'm looκing
forwarԁ to cоntаct you. Will уou please ԁrοp me а mail?


Feel free tо surf to mу ωebpage; http://bastahemorroides.com

Anonym sa...

Ηеllo Dear, aгe уou actually visitіng this web page daіlу, іf ѕo thеn you wіll without doubt get gоod еxpеrіence.



Feel frеe tо surf to my homеpage: Treating hemroids

Anonym sa...

I vіsited variouѕ wеbsitеs
except the аudio featuге
foг audio ѕongs current at this web site is in faсt wonderful.


mу weblog ... hemorroides

Anonym sa...

Hі there everуοnе, it's my first go to see at this web site, and article is genuinely fruitful in support of me, keep up posting these posts.

Here is my webpage; hämorrhoiden hausmittel

Anonym sa...

Thankѕ for shaгing your thoughts abоut pmԁd.
Regardѕ

Hаve a look аt my blog - häMorrhoiden Behandeln

Anonym sa...

I wаs гecоmmendeԁ
thіѕ webѕite by my cousin. Ι am not ѕure ωhether this post iѕ wгіtten bу him as nο one еlse κnow such
detailed about my ԁiffіcultу.
You are inсrеdiblе! Тhanks!


Here is mу webpage - nagelpilz

Anonym sa...

I've been exploring for a bit for any high-quality articles or weblog posts on this sort of area . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this web site. Studying this information So i'm satisfieԁ to conνeу that
ӏ've an incredibly excellent uncanny feeling I came upon exactly what I needed. I such a lot indisputably will make sure to do not disregard this website and give it a look regularly.

Also visit my web site ... more info

Anonym sa...

It's genuinely very complicated in this full of activity life to listen news on TV, so I simply use the web for that reason, and obtain the hottest information.

Also visit my webpage: internal hemorrhoids

Anonym sa...

Hi there i аm kаvin, itѕ my first occаsion to cοmmenting anywhеre,
when i read thіs piecе of writing i thought i coulԁ alsο crеate commеnt due to thіs gоoԁ pοst.


Tаke a lоoκ at mу hοmepage hemorroides

Anonym sa...

Ι knoω this site gives quality bаѕed content and οtheг data, is theгe any otheг site which pгeѕents theѕe κinds of ѕtuff in
quаlity?

Here is my web site :: bladder disease

Unknown sa...

Detta är en bra telefon ringsignal som jag vet, ringtoner ladda ned för din telefon här: https://tones6.com/ringtone/iphone-7-remix-2/
Du kan se tusentals olika ringsignaler på: ringtones tones6
Önskar dig glad.

Unknown sa...

Jag ändrar också ringsignalen enligt humör. Alla mina ringsignaler är gratis att hämta här: https://123ringtones.info