Twingly statistik

måndag 29 juni 2009

Fototriss ett år: S eller E



Eftersom det är jobbhelg för mig har jag inte haft en vettig chans att ta några nya bilder till veckans fototriss.
Men eftersom det samtidigt är ettårsjubileum för Fototriss, och tävling, vill jag gärna vara med.
Så det blir tre ganska nytagna bilder från årets midsommarfirande.
Och det blir bilder på S som i Svensk sommar.
Nerifrån och upp:
1. Sommaräng
2. Sommarväder/Spöregn
3. Solsken som ju oftast följer på regn
Alla bilderna är dessutsom tagna i Skartofta, Sjöbo kommun i Skåne.
Fler Trissbidrag med tre bilder antingen på S eller E hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

31 kommentarer:

Klarabella sa...

Det där stället ser himla fint ut!! ;)

Lissen sa...

Nu är sommaren här och.....inte ett moln!!!!!

Håller med om att det är nästan bara deckare som gäller. Men vi behöver väl spänningen!!!!???

Jah Hollis sa...

K: Ja och så hade man så trevligt sällskap där på midsommar, så det gjorde inget att det både åskade och haglade en stund. :-)

christina sa...

Triss var det här!! Jag väljer tvåan för "personen" ser så glad och välkomnande ut!! /christina

Susanna sa...

Jag älskar bild nr 2 - den skriker Svensk Sommar ;-)
/Susanna

Nukke sa...

Det är nog trevligt att vi människorna är så olika: mannen i 1. bilden ser så där vanligt ut och inte så specielt glad fast det har stoppat regna. Och han i regnet är så glad (måste vara en positivt tänkande människa) Sommarängen är så vacker fast men inte genast märker det i vardagen.

Lasseivomma sa...

Skönt att det gick över, midsommarvädret. Du har fångat det br tycker jag, med bild 2 som min favorit

Photos by Storm sa...

Nog fick du till bra bilder på bokstaven S. Men va fort man glömmer. Var det verkligen så vädret var i midsommar??? Tur man glömmer fort ibland. Svettiga hälsningar från kontorsstolen/Lis

Maria sa...

Väder som känns igen, ensilageäggen känns också väl igen.

B i r g i t t a sa...

Speglar sommaren i sin rätta skepnad :) Färgglada kläder i regnet piggar ju upp. Sommarängen blev min favorit . så fint med den skira hunkexen i förgrunden och de vita ensilagebubblorna i bakgrunden.

Ingrid sa...

Där prickade du ju verkligen in svensk sommar, när det är som vanligt. /Ingrid

Amanda sa...

Som sommaren brukar vara när det är midsommar. Härliga foton, där regnet inte sätter upp några hinder för att fira att sommaren är som vackrast med alla blommor och grönska. /Amanda

Ulrica sa...

Det var en attans massa S... snyggt jobbat:)

Bosse sa...

Snygga sommarbilder. :-)

anemonen sa...

Snyggt och bild tre är en bedårande bild.

Birgitta sa...

Jättefina bilder!
Mittenbilden blir min favorit.
Ser så cool ut i regnet :)

Barbro S sa...

Tack för din kommentar. Hihi, ni hade visst sämre väder i Skåne än det var här uppe i norr. Annars fina svenska sommarbilder.

Maria Berg sa...

Ja sommarväder!

/MB

Ingrid sa...

Sommar ängen blir min favoritbild hos dig.
Kram Ingrid

Cumulunimbus sa...

Ni skulle kanske ha dragit er mot kustbandet, där var det mot all förmodan sol hela helgen! Hur som helst, gillar den klassiska midsommarstassen på bild 2 bäst! :)

Veronica sa...

Klockrent!!! Gillar verkligen din mittenbild, svenskt sommarväder,kanskee inte nu men oftest är det ju så =)

Jo sa...

Det var många S, det :) Ser ut som en svensk midsommar!

Znogge sa...

Typisk svensk sommar! Min E-hund kommer förresten från Sjöbo!

Lelin sa...

Hahaha.... jag gillar verkligen tvåan :-D

Härliga, sanna sommarbilder!

Anonym sa...

Du har verkligen fått in S i sammanhanget. Det känns verkligen som en typisk svensk sommar trots att det numera känns som att jag vistas långt ner vid medelhavet.

/Margareta på bildgatan

cat sa...

Den sista bilden var verkligen jättefin:)

Bengavoice sa...

Jag tycker som Nukke.

Jah Hollis sa...

BV: Jag misstänkte att du skulle gilla den kommentaren. Och just den bilden verkar vara mycket uppskattad av de som kommenterat. Tyvärr höll tydligen inte trissen som helhet måttet för att gå vidare till finalomröstningen. Fast jag tycker ju att den är en vinnare. :-)

kaxi sa...

Längtar just nu efter ditt midsommarväder :) In med höet och sen ösregn och blåst i åtminstone 3 dagar så jag får andas lite.
Din triss är svensk sommar. Sommarglädje. Kul inlägg du hade ang trissfinalisterna. Det ska vara arrangerat, närbilder och korta skärpedjup. Inte en människa i sikte. Levande som är så vackert.

Pialotta sa...

Underbara talande foton från en svensk Midsommar.. klart bra med mycket kärlek i dina bilder.. så levande:-)

Bengavoice sa...

Jag anade att du misstänkte att jag gillade Nukkes kommentar.
Vad gäller tävlingsmomentet förstår jag precis vad du menar när jag tittar genom finalkollektionerna. Det är mycket stilleben och väldans lite leben. Men den som har en kamera behöver kanske inte vara objektiv? (Den där sista vitsen är så dålig att jag skäms. Jag borde raderat den. Men nu är det så dags.)