Twingly statistik

fredag 19 juni 2009

Fredagfärger 19 juni 2009: Gul, blå och vit


Midsommarafton och Fredagsfärgerna är denna vecka tre: Gul, blå och vit.
Eftersom det inte är läge att ge sig ut och fotografera nu, letade jag upp två bilder i arkivet. Båda är ganska nytagna, den ena så sent som i tisdags kväll den här veckan.
Så ni får det svenska U21-landslaget i fotboll i gult och blått, just när de gjort mål på vitklädda Vitryssland på Malmö nya stadion där de möttes i tisdags kväll.
Sedan får ni som en midsommarbonus vackert gul-blå-vita blomsterdekorationer från sommarstaden Ystad.
Glad midsommar och titta gärna på vad andra åstadkommit med veckans färgtema på Fredagsfärger!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

14 kommentarer:

ASSA sa...

Så morsomt vi har valgt det samme motivet på ukens Fredagsfärger ;D

Ha en riktig god helg!

Nukke sa...

Att violer fins in så många olika färgkombinationer! Mycket vackra de här !!!

Mats sa...

Jag är lite bekymrad över den svenska laguppställningen - det påminner om min barndoms klungspel (och var är bollen)

foto CHIP sa...

Läckra bilder båda! Men väldigt olika. Blomorna är ljuvliga och fotbollen kollar vi på just nu - inte lika ljuvligt ;)
Glad midsommar!

marie roxbro sa...

vilken vacker bild..den första alltså :-)..den andra har ju rätt färger men inte lika vackra :-))

Bitten sa...

Fina blommor i de rätta färgerna, och fotbolldräkterna också naturligtvis.

Sussa sa...

Fotbollsbilden speglar kanske hur det gick igår? Eller?
Jag såg inte matchen men jag hörde en del kritik från en del som sett den.
Men bilden/bilderna har rätt färger och det var ju huvudsaken i detta sammanhanget :-)

Kerstin sa...

Det här var en snygg tolkning må jag säga. Eftersom jag är ointresserad av fotboll kommer blommorna som en skänk från ovan. :)
Hur som helst så är det fint fångat på båda bilderna.
Bruce fick vi tyvärr ställa in p g a sjukdom och det kändes inte alls kul. Men trösten var att det regnade och var kallt den kvällen så då känns det lite bättre. Vi såg honom i Göteborg förra sommaren och den konserten beskrivs ju som den bästa så den bär jag med mig i minnet. :)
Ha en fortsatt fin midsommarhelg.

Anonym sa...

Blommor i all ära, men inget slår fotboll, bra tolkning

Famos/Menageriet sa...

Vilken tur att dom BLÅ-GULA spelade mot VIT-ryssland!
Härliga bilder som vanligt hos Dig!
Tack för kommentaren hos mig och ha en fortsatt trevlig helg!

Liv sa...

Svensk fotball kommer ikke inn under min hovedinteresse, men jeg ser jo at du har truffet godt med fargene på begge lag;)
Fioler derimot er jeg svært glad i!
Nydelige farger, vakkert plantet;)))

Resa med Herbert sa...

Hej!

Underbara blommor i de rätta färgerna som jag gillar.

Nja fotboll är inte riktigt min grej, men färgerna finns ju där :)

Jag läste om ditt midsommarfirande, du, det verkade ha varit trevligt, det är alltid kul med djupa diskussioner fram på nattkröken.

Må gott, önskar Irene

ormbunke sa...

En sån fin matta med blågula violer. Ja, den matchen gick ju bra men inte nästa. Vi får väl se på tisdag om de blågula går vidare. Anita

christina sa...

Riktigt snyggt!/christina