Twingly statistik

lördag 20 juni 2009

Det går att vara nykter midsommarafton


Hade ni en bra midsommarafton i går?
Det hoppas jag verkligen, för det hade jag. Och det fastän jag inte drack en endaste droppe alkoholhaltiga drycker.
Men det är inte för att vara duktig, eller att skryta som jag berättar det. Jag ställde helt enkelt upp som chaufför för att vi skulle kunna ta oss till BV:s chateau på den skånska landsbygden och sedan ta oss hem igen under natten.
Men jag kunde utan problem njuta av det trevliga sällskapet och den goda maten utan vare sig öl eller snaps till (hade nu omständigheterna varit annorlunda hade jag definitivt inte tackat nej till det).
Det är i alla fall lite speciellt att spik nykter uppleva en midsommarafton, inklusive förflyttning till grannar där diskussionens vågor går höga runt köksbordet framåt natten, med allt en riktig svensk sådan innehåller.
Våran innehöll även ett jätteåskväder (översta bilden), störtregn och en rejäl hagelskur som kom efter att vi suttit ute och käkat.
Nej det är skönt att man kommit ifrån (kanske växt ifrån) böket och stöket där folk blir svinfulla och i värsta fall har ihjäl varandra när de påstår sig vilja fira något.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig till fullo!

Inget fel på nån öl och en snaps, men det finns faktiskt ingen anledning att hälla i sig tills man är stupfull.

Lagom är bäst!

Anonym sa...

Typiskt midsommarväder!

MissMagicGirl sa...

Åh så vackra foton! Låter som en bra midsommar.

Jah Hollis sa...

MMG: Tack för den vänliga kommentaren. Och visst, det var en rätt behaglig midsommar.