Twingly statistik

måndag 5 september 2011

En (förlust)dag på kapplöpningarna

Lobell Countess med kusken Peter Strooper kammade hem 200 000 kronor till hästens ägare genom att vinna Jägersros stora treåringspris i lördags. Foto: Jah Hollis
Det blev närmare tre miljoner kronor i vinst till dem som hade knåpat ihop sju rätt på V75-tävlingarna på Jägersro i Malmö i lördags.
Jag kan direkt avslöja att jag och min gode vän BT, som gjorde mig sällskap under eftermiddagen på travbanan, inte var bland dem.
Vi hade nu ändå en ganska trevlig dag i solskenet under kapplöpningarna och förlorade inte så värst mycket pengar, trots att det inte gick så väldigt bra på vinnare- och platsspelet heller.
Två rätt fick vi på våra V75-rader, det var de två första loppen som gick in. Sedan hade vi inte någon mer rad rätt (och det var vi som sagt inte ensamma om).
Så det blir att bita ihop och börja knega på onsdag igen.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

5 kommentarer:

BP sa...

Pierre de Coubertin sa väl att det var viktigast att delta å inte att vinna, men han menade nog det olympiska spelen;-)

Anneli Esséus sa...

Synd! Jag håller på att försöka lära mig LITE om spelet. Vi har ju nyss flyttat till ett nytt hus. Och från vår balkong ser vi Solvalla. Vi bor på femte våningen och kan följa hästarna runt hela banan, det enda vi inte ser är mållinjen! Så det vore väl synd och skam att inte spela, i alla fall ibland!

Nett sa...

Synd att missa de slantarna, men som jag brukar säga: Man har ingen chans att vinan om man inte spelar, en dag så :)

Jah Hollis sa...

BP: I V75 gäller väl inte riktigt den devisen, men visst måste man delta för att kunna vinna, som Nett konstaterar. :-)

Anneli: Visst, prova på, men fastna bara inte. Suveränt med utsikt över travbanan.

Leovi sa...

Nice photo, I like the frame.