Twingly statistik

lördag 10 september 2011

Tema fredag (9-10 september): Oväntat


Torsdag och fredag var jag inte helt oväntat tillbaka på jobbet och dessutom inte hemma i Malmö, så först nu kan jag lägga in mitt bidrag till Carinas/Sinneskattens fredagstema: Oväntat.
Den föreställer den syn som mötte mig när jag lämnat tåget i onsdags för att vandra sista biten till jobbet.
Ett helt hus i det gamla rådhuskvarteret var borta.
Jag visste att de skulle börja den stora, länge planerade (och omdebatterade, givetvis) ombyggnaden av kvarteret, men litet oväntat var det att de skulle jämna delar av det gamla med marken.
Fler oväntade fotoupplevelser här.

Jah Hollis 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

14 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Ja när dom väl kommer igång går det undan.
Ha en trevlig lördagkväll;-))))

BP sa...

Personligen tycker jag att det är så ledsamt att se gamla byggnader (speciellt tegelbyggnader) jämnas med marken för att ge plats för skrytbyggen. Här i Stockholm möter mig samma syn dagligen, blir lite trött på det faktiskt.
Klart det ska förnyas men måste man skrota allt för det? Kan man inte bevara nå't och integrera t ex...

4U2 sa...

Hoppsan, bara borta? Synd, när saker och ting rubbas, när man inte hinner med. Hoppas det inte var en vacker byggnad för sånt är ledsamt när det vackra men gamla får försvinna för att ev ge plats åt nytt som oftast inte vackert.

Pumita sa...

Oops! Fast egentligen borde man kanske inte bli förvånad för hus byggs upp och raseras på nolltid numera.

Pysselfarmor sa...

Sorgligt är det att det gamla ska bara bort bort bort....hoppas det tas hänsyn till omgivningen när det byggs så att arkitekturen på det nya huset (de nya husen?) smälter in med de gamla.

sinneskatten sa...

Sorgligt är väl det man bara spontant känner. Det lilla samhället jag bor i har man mer eller mindre skövlat på gamla hus, så inte är det ett ställe man tycker är vackert inte.

Olga T sa...

Jaha ja. Där har jag gått och cyklat för många år sedan. Ibland krävs det rivning men ändå synd för exteriören. Hoppas de bygger i liknande stil.
Tack för länken!

Leovi sa...

Surely these works are ending soon. At least before winter. I love the sky in the photo, delicious.

Erik "Semlan" sa...

Förstår din förvåning om det nyss omdebatterades och nu har rivandet börjat. Bra variant på oväntat. :-)
Det verkar gå undan.

Skaparglädje sa...

Hur väl förberedd man är så känns det lite oväntat när de kommer igång.

Pialotta sa...

Ja du, jag cyklade förbi på baksidan förra söndagen då jag var i city och såg "eländet". Jag blev en aning storögd, då jag bara sett framsidan innan.. där bakom är jag inte precis var dag och rör mig. Oväntat, men ändå inte, då det skrivits mycket om vårt gamla rådhus som behöver renoveras.. Lite synd är det allt, hoppas bara det byggs upp så den gamla delen inte blir för modern. Bra tänkt om temat oväntat :)

Mona sa...

Så tråkigt att dom jämnat huset med marken. Speciellt om det är ett omdebatterat hus försöker dom nog hålla tyst om när det ska ske.

B i r g i t t a sa...

Riva går snabbt nu för tiden - inte helt oväntat kanske med tanke på dagens maskinpark :)

Anni sa...

Oj då - sådant blir man inte alltid glad av. Hastig rivning nattetid känns inte helt renhårigt!