Twingly statistik

fredag 23 september 2011

I dag infaller höstdagjämningen



I dag, fredag den 23 september, infaller höstdagjämningen då (i alla fall på ett ungefär) den mörka delen av dygnet blir längre än den ljusa.
Samtidigt känns det som om det ännu inte har blivit höst riktigt här i södra Skåne, och ska man tro meteorologerna så har det faktiskt inte det än.
På träden i omgivningarna där jag bor syns i alla fall än så länge bara lättare toner av gult här och var bland det gröna.
Ser man sig om i världen lite längre bort kan det vara mera nattsvart redan nu och frågan är när vi har någon ljusning att vänta på den fronten.
Jag skulle kunna fortsätta på temat hur länge som helst, men det är dags att åka till jobbet nu.
Ha en fin hösthelg!

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

christina sa...

Tack för kommentar! Gilalr din bild skarpt, svart vitt härligt.

BP sa...

Se min kommentar till föregående inlägg.
Har slutat bry mig om världsekonomin. Man blir ju bara deprimerad speciellt då man inte ens kan påverka något. Dessutom är jag så smart att jag inte äger några aktier;-)

4U2 sa...

Tänk att det kan variera så bara i ett litet land som vårt!