Twingly statistik

lördag 24 september 2011

Veckans fönster 146, 24 september: Valfritt


Redan lördag igen och dags för veckans fönster på Susannes fotoblogg.
Temat är Valfritt och jag tog min bild redan i går, men glömde kameran på jobbet i natt och lägger, efter att ha hämtat kameran, in min bild i dag.
Ja, det är mycket fönster där vid Malmö Central och lite Lustiga huset-effekt i svängdörrens rutor.
Det gör också att fotografen, med en röd kasse i handen, ser ovanligt smal ut.
Fler bilder på temat finns här.
Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

14 kommentarer:

Susanne sa...

Hehe, jo där har också jag stått och sett smal ut. :)

Den nya centralstationen har verkligen fönster överallt att lockas av. Fin spegling du fått till.

BP sa...

Du ser: här behövdes varken PS eller bantning. Om det är så här lätt åtgärdad så ge mig fler fönster;-)
Speglingarna i bilden är helt suveräna.
Imorgon har Fototriss också fönster... ska bli kul att se vad du hittar på då;-) Idag har jag för första gången någonsin medvetet plåtat - just det - fönster:-)

Della sa...

Mycket speglingar i den karusellen. Snyggt!

Anna tassar in.. sa...

Ja dom är så coola dessa dörrvarianter..och speglingarna blir tokmånga..härligt bidrag.

Pysselfarmor sa...

Det är litet "konstnärligt" med de speglingarna....

Klimakteriehäxan sa...

Ditt fönster är en snäll spegel, helt enkelt!

Ninnie sa...

Å, såna där svängdörrar eller snurrdörrar, vad de nu kallas, får jag lite panik på...Speciellt på stationer eller flygplatser där man ju oftast drar med sig en väska...Lätt att fasta och så stoppas hela snurreriet...Bättre med vanliga dörrar...!

Karin sa...

Wow, så himla fint med speglingen och kopplingen till lustiga huset!

Elvira Madigan sa...

Men jag är faktiskt ganska glad att det inte var en fladdermus.. Även om det hade gjort väldigt ont i hjärtat om jag inte fick ut den också!

Fina Malmöporträtt! Varit där alldeles för lite och ser mycket fram emot fler vyer från Skånes kulturella pärla. :)

SigridfraEnget sa...

Snygga fönster!

Mia sa...

Oj så många fönster! Men snyggt fotat... :-)

Malin sa...

Ja, tänk va fönster det finns överallt...din bild är ett bra exempel på att vi omger oss dagligen med finurliga fönster!

Ninni sa...

Det ser ju luftigt och fint ut med alla dessa fönster i moderna byggnader men också lite tråkigt. Däremot gillar jag svängdörrarnas snälla spegling :) Det ser ut att vara ett gammalt fint hus bakom den smale fotografen.
Må så gott!

Leovi sa...

Really beautiful. I like the light treatment, the composition of fine lines and reflections.