Twingly statistik

fredag 30 september 2011

Tema fredag 30 september: Annorlunda


Fredag den 30 september och det är dags för ett nytt fototema hos Carina/Sinneskatten.
Temat är Annorlunda, och bara det att det är 20 grader varmt och strålande sol i Malmö den sista dagen i september är ju annorlunda så det förslår.
Men när jag kom upp ur Citytunneln i dag på förmiddagen efter att ha varit och jobbat i Kristianstad ett par dagar (och sovit där ett par nätter) märkte jag något annat annorlunda.
Detta ”konstverk” gjorde inte bara mig konfunderad, utan det var rätt många som tittade upp mot taket där det hängde ner och slutade på en liten inhägnad plattform.
Detta annorlunda inslag (plus de oranga ballongerna som satt lite här och var) fanns till för att man denna fredag officiellt invigde de nya matställena och butikerna i den gamla vänthallen.
Fler bidrag till veckans tema finns här.
Njut nu av sommarens/höstens sista timmar.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

18 kommentarer:

Kjell E sa...

Det är märkligt hur man reagerar, när något förändras, som man är van att de på ett annat sätt.
Men annorlunda är det tvivelsutan.

Monica o Jacob sa...

Ja någon har tänkt till och lite läckert ser det ut;-)

Cecilia Artista sa...

Kul och annorlunda! Och kanske positivt med fler matställen mm.
Trevlig helg!

elisa sa...

Annorlunda är rätta ordet - funderar hur man ska associera detta konstverk eller om man ska betrakta det som något fristående ...

BP sa...

Det är ett enkelt och roligt konstverk faktiskt som man verkligen inte kan missa. Det har rätt färg också;-)
vi har samma väder som ni. Det är inte bara annorlunda utan helt enkelt kanooooooon också. Vädret ska hålla i sig hela helgen har jag hört!

Pysselfarmor sa...

Först blev jag litet frågande och undrar hur det tänkt...men så kom jag på att grönt det står ju för grönt ljus = klart....vänthallen är ju klar. ja ja någon förklaring vill jag ändå ha på hur de tänkt - du har rätt litet annorlunda "konstverk" för en sådan dag!

LissenTo sa...

Tror det stod någon under det gröna skynket, men den personen har gått iväg och handlat i en butik :-)

Sol, yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

4U2 sa...

Onekligen annorlunda!

Leovi sa...

Beautiful image, I love this curious sculpture.

Mona sa...

Klart annorlunda konstverk. Pga inhägnaden får man en känsla av att det något exklusivt som visas. Värmen har vi i Gbg, men inte solen. Envisa dimmoln hänger sig kvar hela dagen. Väldigt frustrerande när man vet att solen finns där bakom denna slöja.

B i r g i t t a sa...

Vad roligt med sådana överraskande annorlunda skapelser :)

Kerstin: sa...

Ja det var ju en originell och annorlunda installation. Det syns ju att den får folk att reagera.

Har i mitten av Sverige har vi också fått kanoooonväder. 20 grader och sol bjöd fredagen på. Nu hoppas jag på mera...... Ha en skön helg!

Anneli Esséus sa...

Hahahaha, ibland kan konstverk faktiskt vara konstigt och annorlunda, och det var ju onekligen det här.

Nett sa...

Så annorlunda, och värmen det är verkligen annorlunda för att vara höst :)

Bildgatan sa...

=) Det var annorlunda och ser nästan ut som att någon har en stor mun och kastat tuggummit i taket som sedan sakta åkt ner mot golvet.

Fast ganska läckert.

Olga T sa...

Sånt gillar jag! Det får en att vakna upp. Skön helg!

Della sa...

OK... jag hade nog också stannat till och tittat. :-)

Anni sa...

Ja installationer ska väl väcka reaktioner, annars har de liksom ingen funktion? Själv tycker jag mest att det ser ut som om någon hällt ut en hink med slime?

Förresten, min "insektsrasism" beror mycket på att min bror är svårt drabbad av TBE.