Twingly statistik

torsdag 1 september 2011

Tema fredag 2 september 2011: Lust


Veckans fredagstema hos Carina/Sinneskatten ligger ute, fastän det ännu är ett par timmar kvar till fredagen den 2 september.
Denna fredag är den sista på min semester och fredagstemat är lust, fast egentligen känner jag mest olust vid tanken på att börja jobba igen. Det blir svårare och svårare att starta om för vart år som går nu.
Nåväl, en bild på temat, en rätt ny bild, har jag valt, men kanske inte alla direkt tänker på lust när de ser den.
Men den är tagen en kväll under Malmöfestivalen och man ser siluetterna av människor som rör sig på kajen vid gamla Posthuset där det fanns musikscener.
Det ligger mycket lust och äventyr i luften för för många när det är Malmöfestivalen, sedan får folk tycka vad de vill om den.
Andra tolkningar av temat hittar ni här.

Jah Hollis

PS. Blogger har designat om sina mallar för bloggandet och det känns något ovant. Hoppas allt funkar som det ska. DS.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

29 kommentarer:

BP sa...

Ärligt talat Jah - när jag ser din bild bild så får jag stor LUST att visa det för nollåttornas "regering" å påminna dom om vad Stockholm Water Festival var.. för länge sedan.
Toppen bidrag!!!

Jah Hollis sa...

Jag har varit i Stockholm en gång när det samtidigt var Vattenfestival och vi hade kul där. Men Malmöfestivalen är ju originalet. :-)

Maria C. Dunder sa...

Underbart...vill ha sommar igen, med allt det lustfyllda den för med sig!

B i r g i t t a sa...

Det tror jag nog att Malmöfestivalen är lustfylld för många - bla mitt barnbarn :)

Ps min bild som kanske inte visade vad man trodde var en plansch i ett fönster för att dölja renoveringen som skedde innanför. Kanske var det en bild av operagolvet :)

Pysselfarmor sa...

Tack för din kommentar hos mig...och jag tror jag inte vill hamna i diskussion med varken Silbersky eller Maud *fniss

Festival är alltid skoj och det känns ju också som en festival när man har semester....håller med dig helt klart att det blir värre med åren att börja jobba efter semestern. Jag har nu varit i två veckor i ekorrhjulet, men måste säga att det är väldans trögstartat i år..det snurrar inte fort för mig...segar gör jag. Men i morgon är det freeeeeeeedag tjoooohooooooo!!

Mona sa...

I år hade Stockholm, Göteborg och Malmö festival samtidigt. Jag vet inte om det brukar vara så. I Stockholm kallar dom det kulturfestival. Jag tror dom har härmat Göteborg. Vi har haft Göteborgs kulturkalas i ett antal år och Stockholm hade exakt samma dagar som vi 16-21 aug. För länge sedan hette det bara Göteborgskalaset och det var mest ett ät- och supkalas. Men efter att dom ändrat formen till kulturkalas är det riktigt bra. Numera längtar jag varje år efter kalaset.

Annelie Esséus sa...

Man ser fram emot Malmöfestivalen varje år, visst är det nåt speciellt med den. All den goda maten tex!
Snygga färgkombinatioer i bilden!

Skaparglädje sa...

Så din semester är slut nu förstår att du inte har någon lust att gå till jobbet igen, det är rätt skönt att vara ledig.
Trevlig Helg!

Anni sa...

Tänk om man hade semester och festivaler året om, då skulle man (kanske) tröttna ... Läcker bild!

Erik "Semlan" sa...

Din kvällsbild är fin. Jag förstår din olust att börja jobba. Det är trögt efter semestern att börja med rutinerna igen.
Jag saknar och minns våra Vattenfestivaler i Stockholm (precis som BP). Bra musik och härliga fyrverkerier och mycket mer.
Kul att du också fångade stugan i Malmö hamn.

Leena sa...

Lite dokumentäraktig bild men absolut något som för tankarna till lust. Alla dessa människor som trängs och möts ... Nattbilder blir lite hemlighetsfulla.

Wildhearts sa...

Malmöfestivalen har jag varit ett par gånger på. Kommer ihåg att jag fick stor lust till en del av maten när jag var där ;-)

Lena o Tommy sa...

Härligt med roliga och lustfyllda aktiviteter på sommaren.

Bitten sa...

Faktiskt har jag varit på festival i Malmö för flera år sedan, helt oplanerat, på vår väg ner till Lübeck på lillsemester. Måste nog leta på bilderna därifrån nu.

Nett sa...

Känner igen den där känslan att återgå till arbetet och man vill gärna stanna kvar vid lustkänslan som man har haft under semestern. Ha en trevlig Fredag!

Ingrid sa...

Det är en riktigt fin kvällsbild!
Jag hoppas att du får en riktigt fin och lustfylld sista helg innan jobbet börjar igen.

Ha en fin fortsättning på fredagen!

Benita sa...

Underbar bild, jag gillar den härliga blå färgen på himlen. Ha ett riktigt bra veckoslut nu så kanske lusten kommer att få börja jobba igen. :)

Elisabeth sa...

Härligt med festival och en massa musik och rörelse! Lustfyllt helt enkelt! Ha dé!

Bildgatan sa...

Tänkte innan jag tittade och kom till din blogg att det måste handla om musik i din tolkning av lust och det gjorde det.

Det är mycket lust i bilden på fler sätt som jag ser det.

Sv. Förstår att du inte förstår, är tidigare skrivet men inte i något tema tror jag, men just nu är det mycket olust hos mig och min familj - sjukdomar och allt annat som inte gör livet så enkelt.

anemonen sa...

Kalasbidrag. Mycket fint och jag gillar det skarpt. Jag skulle inte ha något emot att ha det på väggen. Rama in det eller gör något med det. Ha de!

Beppan sa...

Intressant bild! Gillar...
Festival - musik - sommar - semester = lustfyllt. :-)

Kerstins foto sa...

Sommar, festivaler och musik....det kan väl bara sammanfattas med lust? :)
Gillar ditt foto med alla fina färger.
Ha en skön helg och lycka till på jobbet.

4U2 sa...

Lust kan vara så mycket, musik kan förmedla just det!

Leovi sa...

Beautiful colors of the night, are good companions for a good night passionate.

Mikael K sa...

Vackert och tjockt måleriskt. Är den blåa och de gröna fläckarna permanenta?

SigridfraEnget sa...

En rätt snygg bild.

Monica o Jacob sa...

Tack för din kommentar hos oss.
Festivaler och musik är ju aldrig fel, fin färgglad bild.

Jah Hollis sa...

Mikael K: Nej, dessvärre plockade de ner efter festivalen. Nu är kajen åter en rätt mörk och trist plats.

Jah Hollis sa...

... plockades de ner ... heter det väl.