Twingly statistik

lördag 3 september 2011

Veckans fönster 143, 3 september: Stenigt


Med risk för att en och annan tycker att jag är tjatig, kommer här ett bidrag till veckans fönstertema hos Susanne: Stenigt.
Det är från Västra hamnen i Malmö (och ja, ni ser ju vad som sticker upp där bakom) och visar huset som restaurangen Salt & Brygga finns i.
Nog ser det rätt tegelstenigt ut vid fönstren på de övre våningarna, eller?
Och fler bidrag till temat finns här.
Nu ska jag till Jägersro och vinna en miljon, minst, på V75.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

16 kommentarer:

Cecilia Artista sa...

Jag tycker inte att det är tjatigt. Tvärtom gillar jag bilden med alla möjliga intressanta kontraster i! Inkl fönster omgivna av sten!
Ha en trevlig helg!

Heksann sa...

Det kan inte bli tjatigt. Väldigt fin bild med steniga fönster tycker jag.

Susanne sa...

Nej, inte är du tjatig. Ett och samma motiv kan ju verkligen skildras på mängder av olika sätt - alltid hittar man någon ny vinkel.

Hoppas du har tur nu och vinner den där miljonen. :)

SigridfraEnget sa...

Gillar!

BP sa...

Tycker inte heller att du är tjatig, är tacksam att få bekanta mig med din hemstad genom dina fina bilder.
Gillar denna tegelstensbyggnad, den är annorlunda och sticker ut, speciellt jämfört med TT i bakgrunden!

Karin sa...

Tjatigt är det inte, jag känner mig hemma i miljön och har också fångat den på ett antal bilder. Stenigt är det. Mera lustigt är att jag i onsdags kom åkande genom Malmö och plötsligt hade jag ditt bortglömda fönster rakt framför mig!!

Della sa...

Jag men det är väl bra det där med att det sticker upp något välbekant i bakgrunden så känner vi utsocknes igen vad det är frågan om. :-)
Hoppas du vann den där miljonen.

Ninni sa...

Modernt och snyggt och absolut inte tjatigt! Jag gillar de triangelformade fönstren och tegeltrianglarna. Hur gick det med miljonerna? Antagligen inte alls eftersom du deltog som vanligt i Fototriss ;)

annette sa...

För mej som sällsynt Malmögäst är detta inte tjatigt alls, vill verklige pränta in denna del av Malmö så jag vet alla vinklar jag fota när jag kommer ner och fotar där!
Gillar Ditt val av stenigt fänster så snyggt med de trangelformade fönstren!

Jag hade fyra rätt på travet, och Du vann väl ingen miljon Du heller vad jag förstår;)

annette

larans sa...

Simmade du ut där i VH för att få den här bilden, så tycker jag nog du är värd en fin vist på travet!

Mona sa...

Riktigt spännande arkitektur och inte alls tjatigt. Gillar denna annorlunda tegelstensbyggnad.

Pysselfarmor sa...

absolut stenigt därborta!

haden ingen aning om att fisken var en stenbit - tänk vad "fyndig" jag var utan att begripa det ;-)))

Kerstins foto sa...

Du är inte det minsta tjatig, det är ju kul att se miljöer från alla möjliga ställen. Fräck byggnad och det där "snurriga" huset i bakgrunden upphör jag aldrig att fascineras av. Hur gick det med miljonen? :)

Erik "Semlan" sa...

Verkligen stenigt hus! Klart annorlunda, klart stenigt. Kul att se olika motiv från Malmö. :-)
Hann precis lämna in före nytt fönstertema. ;-)

Pumita sa...

Inte alls tjatigt! Känns lätt skruvat med de där formerna på fasaden och torson bakom men de matchar verkligen. Och visst är det stenigt.

B i r g i t t a sa...

Jag gillar bilder på Turning Torso - gärna av ovanligare slag som här :)