Twingly statistik

måndag 28 november 2011

Kolla in Dungen om ni får chansen



Så var det måndag igen, dagen efter den stora stormen som drog fram bland annat över Malmö.
Nu bär det tillbaka till verkligheten igen, det vill säga att det strax är dags att ta tåget till jobbet.
En fin upplevelse har jag dock kvar i starkt minne efter helgen som gått: konserten med Dungen på KB här i Malmö i fredags kväll.
Dungen är ett svenskt band som spelar i en egen division, musik som det är omöjligt att sätta någon av de välkända etiketterna på.
Det är musik med influenser från alla möjliga och omöjliga håll och ändå är helheten något alldeles eget och mycket originellt. Skickliga musiker, utan att skryta med det, är de också.
Bandets inlevelse i detta musikaliska äventyr är också total och jag kan bara rekommendera en sak: får ni chansen att kolla in Dungen, så ta den.
Ni kommer inte att bli besvikna, det vågar jag lova.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

5 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

De låter speciella. är det instrumentalt?

LissenTo sa...

Låter som det måste vara ett höjdarband! Ska inte glömma namnet.

Ha en fin vecka..............

Eva Nygren sa...

Det finns annars en fin dunge här intill Dalby, av lokalborna även kallad Svampen. Men det är ju inte riktigt samma sak. Får lyssna in mig på Dungen!

Oliver sa...

Just nu lyssnar jag på Oasis! Kunde inte låta bli, efterom du jämförde min bild med skivomslaget. Tack för kommentaren, förresten! Jag får väl ta itu med "Dungen" när jag lyssnat färdigt på Morning Glory.

Leovi sa...

Beautiful photos, I really like those colors, very well captured light. Happy weekend.