Twingly statistik

lördag 5 november 2011

Veckans fönster 152, 4 november: Utrymt


Dags för ännu ett fönstertema på Susannes fotoblogg och denna gång är temat: Utrymt (inte Urblåst som jag själv mindes det efter första kollen på temat).
Mer utrymt än bakom dessa fönster i rådhuskvarteret i Kristianstad kan det knappast bli.
På denna sidan står bara en vägg kvar och det ser mest ut som en filmkuliss och rummen där bakom är sedan länge utrymda.
Fler fönster på detta tema finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

14 kommentarer:

larans sa...

Iofs kan man ju diskutera om något som bara är en vägg, kan vara utrymt? :-)
Visst kan du påpeka att man kan rösta på dina bilder, men bilderna får avgöra om man gör det! :-)
PS: nu har jag dessutom tittat på bilderna och din bildserie ligger bra till för min röst!

Hanna sa...

Oj, först såg jag inte att det bara var en vägg. Häftigt! Ja, där kan man snacka om utrymt till max :0)

Klimakteriehäxan sa...

Dramatiskt!!! Och synnerligen utrymt.

Anna tassar in.. sa...

Himmel det ser verkligen farligt ut..tänk om det rasar..cool bild..verkligen cool.

Erik "Semlan" sa...

Att spara fasaden och bygga nytt bakom verkar vara en teknik som används utomlands en del. Har inte sett så mycket sådant byggande i Sverige tidigare, men nu kanske det kommer? Det ser ju onekligen ut som fasaden ska sparas. Tack för din kommentar och att du berättade om min trasiga länk.
Riktigt läcker bild. :-)

Leena sa...

Rejält utrymt! Mer kan det knappt bli utan att helt utplånas. Fint som vanligt.

Grattis till finalplatsen i Fototriss! Ska ta en titt på alla en gång till och rösta sedan.

Leovi sa...

Interesting photo, apparently only interested in the facade.

Cecilia Artista sa...

Märkligt att spara fasaden bara. Men den kanske rivs snart den med.
Trevlig helg på dig!

BP sa...

Här går jag ju igång:
1. Bilden påminner om ruiner från andra världskriget faktiskt.
2. Tänk om man lät fasaden vara kvar i det skicket som du visar. Det vore väl häftig tycker jag - som ett monument liksom.

SigridfraEnget sa...

Har nog aldrig sett något som varit mer utrymt...

Ninni sa...

Hoppas man tänker spara fasaden och bygga nytt bakom. Nu ska jag ta mig till Fototriss och lägga en röst :)

Karin sa...

Här är det ordentligt utrymt! Min första tanke gick till Mobilia i Malmö. Jag vill minnas att där också stått gamla väggar ensamma kvar nu vid ombyggnaden!

Pysselfarmor sa...

Häftigt och jag hoppas den inte ramlar omkull helt plötsligt, men det har säkert de duktiga byggarna försäkrat sig om att inte väggen gör...

Mia sa...

Himmel så utrymt!!!! Ojoj...