Twingly statistik

lördag 19 november 2011

Veckans fönster 154, 19 november: Uppbrutet



Det är lördagen den 19 november och i går drog Susanne igång fönstertema nummer 154: Uppbrutet, på sin blogg.
Tyvärr verkade det då vara trassel med kontakterna till bloggen, men nu ska det visst funka ingen så jag kan lägga in mitt bidrag.
Jag vet inte om man strikt kan säga att fönstren i kvarteret i Kristianstad, där kommunen och Region Skåne ska ha ett gemensamt nygammalt kontorskomplex, (bygget har varit med här förr) är uppbrutna. Men visst kan man tolka det så på något vis, se bara nedersta bilden där Turistbyrån tidigare var inrymd.
Ett fascinerande byggprojekt så här i kristider.
Fler uppbrutna fönster ska ni förhoppningsvis hitta här.

Jah Hollis

10 kommentarer:

Hanna sa...

Ja, visst är det något speciellt med dessa övergivna och delvis förfallna hus. Gillar din bild mycket, de utblåsta fönstren och huset som ett skal av sin forna jag :0)

Erik "Semlan" sa...

Dina foton fungerar bra. Trevligt att det ska bli något nytt, även om det är lite trist att en del gammalt försvinner. Lite åt samma håll - Du har väl sett K-special filmen om fotografen Jan Jörnmark? Om inte ta vägen förbi min blogg och kolla in filmen om "Glömda platser". Klart intressant.
Bara ett tips.

Leovi sa...

There can not be out on the balcony.

Susanne sa...

Ja, min blogg bröt tydligen ihop totalt när den fick mitt temaval för Veckans fönster, men nu har den ju repat sig igen.

Det satsas tydligen på gamla Kristianstads län igen. Kanske bra det, vad vet jag. Mycket av regionens angelägenheter har ju centrerats till Malmö.

Rajson sa...

Det kan väl vara bra om det utryms om det är tvunget. Hoppas bara man inte bygger om för byggandes skull!
Ha dé!

Klimakteriehäxan sa...

Det blir förhoppningsvis snyggare (och mindre uppbrutet) om ett tag!

Ninni sa...

Så passande i veckans tema!
Fint att de sparar den gamla fasaden som är så vacker. Hoppas att vi får se slutresultatet i Veckans fönster någon gång framöver.
Må så gott!

Mia sa...

Uppbrutna, men snart glasade igen då...härligt!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Da er vi flere som har levert bidrag litt på siden av temaet. Ikke alltid like lett å finne vinduer som er brutt opp - og vi sier heller ikke det på norsk, vi sier det er istykker slått! Vi kan bryte opp en dør, men knuse et vindu!

Bra bidrag fra deg i alle fall, synes jeg... og bra at et gammelt hus blir renovert og får nytt liv i steden for å bli revet. Flere bygg fortjener det!

Pysselfarmor sa...

Snart igensatt är ditt uppbrutna fönster ;-))