Twingly statistik

tisdag 19 augusti 2008

Än finns det chans till OS-upprättelse

Låt oss inte gotta oss i de svenska miss-
lyckan-
dena i OS i Peking. Det har vi redan proffs som sköter om åt oss.
Låt oss i stället vara glada över att vi i alla fall tagit tre överraskande silvermedaljer hittills. Och att vi fortfarande har folk med som kan fajtas om guldmedaljer.
I väntan på att dessa ska ge sig in i finalpassen kan ni söka svaret på vad det egentligen är för sammanhang som de brasilianska fotbollsspelarna Daniela och Marta (båda till vardags spelandes i allsvenskan) egentligen syns i på bilden här ovan.
Jag vet det naturligtvis själv, och jag tycker det är så himla fiffigt att jag är omåttligt nöjd med mig själv efter att ha kommit på det.
Kan ni komma på det rätta svaret?

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

11 kommentarer:

Ankan sa...

Vinsten mot Tyskland?

Jah Hollis sa...

Det är förvisso rätt, men jag hade tänkt mig något betydligt vitsigare (tramsigare). :-)

Ankan sa...

"Det är den vägen!"

Jah Hollis sa...

Bra den med. :-)
Men fel.
Det har att göra med var dom är och vad dom gör, och det är rätt tramsigt. Man får skruva till det lite.

Mikael K sa...

När vi vunnit OS, ska vi utmana Olympens gudar!

Jah Hollis sa...

Njaaaa.
Det är inte så seriöst.
Larva till det hela lite i stället.
Ni kommer att sucka och ta er för pannan när svaret avslöjas.
I vilket sammanhang befinner de sig?

Bengavoice sa...

Jag vet, jag vet, jag vet!
Ska jag säga det?

OS i Peking!

Bengavoice sa...

Eller Pekning, fast det är inte lika kul.

Jah Hollis sa...

Det ska vara en gammal quizzare till att lösa det.
OS i Pek(n)ing är det jag är ute efter.
Aj, slå mig inte....!

Ankan sa...

Hehehe, ja vad säger man. Fyndigt.

Anonym sa...

Jag var ju tvungen att kolla lösningen på den här gåtan. Verkligen fyndigt!