Twingly statistik

onsdag 3 februari 2010

Det verkar värre för kollektivtrafiken

Jodå, vi tog oss hem från Ystad i natt. Och det egentligen utan så väldigt mycket möda.
Vägverkets plogbilar hade varit i farten under kvällen och var igång ännu vid midnatt, så hemresan tog inte så väldigt mycket längre tid än den brukar.
I dag är det min tur att köra och jag hoppas verkligen att det inte ska komma mer snö nu. Det som kommit räcker gott och väl för att roa pulkaåkarna.
Nej nu få man nog vara glad att man slipper förlita sig på kollektivtrafiken. Den verkar vara oerhört väderkänslig.
Men man får väl hoppas man slipper råka ut för detta.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Ja, det är helt otroligt detta. Busschauffören som körde ut till Dalby idag mitt på dagen fick hålla sig på vänstersidan (han hade mycket god sikt framåt på en raksträcka) fär att högerfilen var helt igenfykt. Du vet hur slätten blir!

Jah Hollis sa...

Jo, jag vet hur det blir på slätten. Märkligt nog har det varit minimala problem att ta sig fram på E65 som jag kör fram och tillbaka till jobbet.