Twingly statistik

fredag 16 juli 2010

Tema fredag 16 juli 2010: Paus

Fri fredag och dags för Sinneskattens fredagstema som är: Paus.
Och att ta paus då och då är nog livsnödvändigt i den värme som fortfarande råder.
Efter en åsktung (och med en skvätt regn) torsdag var högtrycksvärmen med klart luft och blå himmel tillbaka i Malmö.
Så när jag var ute och handlade vid middagstid var det många människor som pausade här och var runt Värnhemstorget.
Men jag vill inte tränga mig på folk och inte börja agera fotograf och fråga om jag får fotografera dom. Så det blev en bild tagen lite i smyg med dess för- och nackdelar.
I vimlet (nåja!) på det soliga Värnhemstorget såg jag en tjej som satt och tog lunchpaus på upphöjningen där skateboardåkarna brukar hålla till.
Jag tyckte det såg rätt fridfullt ut där hon satt och tog det lugnt mitt bland folk som befann sig i rörelse överallt runtomkring.
Fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

10 kommentarer:

Anni sa...

Jamen visst - ibland sätter man sig varsomhelst bara för att få ta en paus!

Monica o Jacob sa...

Ser ju riktigt rofyllt ut, och passande till temat paus;-)

Rune sa...

Velsignet rolig stund i urbant miljø - det er fullt mulig det også.
Ha en fin helg :-)

G sa...

Och Bob Dylan stinker inte medeltid? Ha ha

Jah Hollis sa...

G: Nej.

Wildhearts sa...

Jag tycker att din bild blev väldigt bra just för att det var en sådan blandning av rörelse och paus.

Cecilia Artista sa...

Så skönt att ta det lite lugnt och ta en lunchpaus i värmen!

Erik "Semlan" sa...

Kan bara hålla med dig. Brukar pixla folk ibland när jag knäppt liknande foton i farten/ute på stan. Men jag gillar dessa foton. Ditt är lyckat! Fångar tjejen i en säkert rätt skön lunchpaus (och bra skrivet). Kan bara hålla med din kommentar om hur pass viktig lunchpausen är för oss med "vanliga kontorstider" på jobbet.

munamaj sa...

Ja, i den här värmen vi haft så behövs det pauser då och då. Att det sen inte är stol och bord där man befinner sig är av mindre betydelse, huvudsaken man kan sitta ner och förhoppningsvis få i sig vätska.
Tack för komentaren på bloggen.
Ha de fint/Ulla

hundenstina sa...

Härlig bild ...
Ser mysigt ut att ta sig en välbehövlig paus mitt i händelsernas centrum.