Twingly statistik

onsdag 28 juli 2010

Semester: Tiden då allt ska hända på en gång?



Jag är inne på min andra semestervecka och jag måste säga att för varje år som går tar det längre tid att kliva ur jobbet och släppa taget om det.
Semestern är ju utan tvekan något jag ser fram emot och jag skulle tro att de flesta känner som jag inför en längre sammanhängande ledighet: det är skönt och slår en längre sammanhängande arbetsperiod med hästlängder (ha-ha).
Men visst är det samtidigt lite ångestladdat med de här snålt tilltagna veckorna då allt, eller helst i alla fall väldigt mycket, ska hända?
Tänk om man hade kunnat göra som Sven Otto Littorin och utlösa en fallskärm och ta en riktigt lång ledighet med de pengarna.
Nej, nu ska vi inte slå på en kille som redan ligger, eller?
Musikaliskt är jag, tack vare mina kassettfynd, fortfarande inne i 80-talet och, innan jag drar för att quizza, och ha trevligt i största allmänhet, med kära goda vänner (på den onsdag jag egentligen skulle jobbat) slänger jag i ren glädje in en låt med Was (Not Was) och hoppas den får ligga kvar.
Annars kan ni lyssna på en annan version (som inte går att bädda in på bloggen) eller på George Clintons (nej jag tror inte han är släkt med Bill) variant.
Walk the Dinosaur!

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: