Twingly statistik

fredag 30 juli 2010

Veckans fönster 95 den 30 juli: Symmetriskt

På min cykeltur på sena förmiddagen lyckades jag fixa bilder till två av helgens fototeman.
Det ena motivet, till fredagstemat, var uttänkt i förväg, medan jag ramlade över ett par kandidater till Veckans fönster: Symmetriskt på Susannes fotoblogg.
Ska man vara riktig petig med det symmetriska så ska väl två halvor av fönstret, horisontellt eller lodrätt, vara spegelbilder av varandra.
Där når jag inte ända fram, men det jag gillar är den symmetriska skyltningen med skorna och hattarna. Så detta fönster på Södergatan i Malmö blir mitt bidrag.
Andras bidrag hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

16 kommentarer:

BP sa...

Tack Jah!!! Du verkr ju också sniffa till dig fototeman. Borde kanske göra samma sak. Just fönster är ju ett så himla tacksamt ämne. Bra bild:-)

PS. Jo du, jag ska "tvinga" mig själv att ta "pinfärska" foton. Jag menar finns det pinfärska frallor på Statoil så kan väl jag/vi;-) Såg du Shannaras tema för imorgon: experiment, ha, ha, ha. DS

larans sa...

Det får väl bli väl godkänt som symmetriskt, med så fin skyltning :-).
PS Kopplingen till Pildammsparken i min bild består ju i att jag står i Pildammsparken när jag tar bilden och att det är parkens träd som speglar sig i fönstret. Borde vara uppenbart för en malmöbo, när tom en lundabo kan se det :-).

Anna tassar in.. sa...

Jag älskar kreativa lösningar..och du lyckas alltid..det är sin egen tolkning av temat som är det roliga..härligt och trevligt att få en dos Malmö sióm jag tycker så mycket om.

Cecilia Artista sa...

Ja även om inte fönstret är symmetriskt så har du ju rätt i att skyltningen är det!

Sidan du skriver om har jag aldrig sett förut. Nej det är ju för jäkligt att folk tar våra bilder och texter och publicerar utan att fråga. I listan på bloggare så finns flera med som deltar i olika fototeman. Dessutom så finns det ingen möjlighet att kommentera eller kontakta den som har sidan. Usch!

Pumita sa...

Jag är för fri tolkning av fototeman så du får klart godkänt. I ärlighetens namn tänkte jag inte ens riktigt så längt. Gillar också den hängande skylten med skon.

Nu undrar jag förstås vad ni pratar om för sajt som snor bilder utan att fråga. Berätta!

Susanne sa...

Jäpp, den affären har jag sett många gånger och reagerat på stövelskyltarna och det gamla tegelhuset som är så fint.

Apropå sajten som tar blogginlägg: Jag har stött på den tidigare också och reagerat, men som Cecila Artista skriver så har jag inte hittat någon kontaktmöjlighet. Tyvärr är det så med många sajter som stjäl inlägg eller bilder. :(

Pumita sa...

Det finns gott om tomtar på nätet. Men jag undrar om du har kontaktat den som ligger bakom? Det finns möjlighet att skicka ett meddelande på sajten.

Jah Hollis sa...

Jag har inte kontaktat denna sajt.
Den verkar mycket märklig, bara "lånar" andras inlägg hipp som happ verkar det (Blondinbella var också kapad) och sätter sin egen Copyrightstämpel under.

Ninnie sa...

Joo, visst ser man en symmetri här! Vilka vackra skyltar förresten.

larans sa...

Det är Malmö Högskolas fakultet för Hälsa och samhälle vid Pildammsvägen du ser på min bild.

Ninni sa...

Jaja men så petig ska man inte vara. Snyggt!
Fasaden ser ju fantastisk vacker ut också.
Verkligen trist med inläggstjuvar. Hur kul kan det vara att sno från någon annan?
Må så gott!

B i r g i t t a sa...

Det var en annorlunda och kreativ tolkning :)

Mona sa...

Gillar din bild. Tycker absolut att den passar in på temat. Tolkningen är ju fri och du har bara tolkat det annorlunda än vi andra. Dvs du har varit mera kreativ!

Mona sa...

Jag länkade fel. Jag var inne och tittade på den sajt som du skrev om, som publicerar våra bilder från Veckans fönster. Och så råkade jag länka från den. Det var absolut inte meningen.

Jah Hollis sa...

Mona: Det gör inget. Tack för din, och alla ni andras, kommentar(er)!

Resa med Herbert sa...

Hej Jah!

Allt behöver ju inte vara symmetriskt och skyltningen är ju det och dessutom snyggt skyltat.

Må fint, önskar Irene