Twingly statistik

fredag 12 september 2008

Och fredagens färg är gul


Snart är fredagen redan slut, men jag hinner väl lägga in mitt bidrag i tid. Jag valde mellan lite olika bilder jag tagit genom åren och där färgen gul förekommer. Jag såg att många fastnat för gula, vackra, blommor, så mina maskrosor från i försomras fick stryka på foten.
Till slut hade jag två motiv kvar och eftesom jag jag inte kan välja bort ett av dem, så får ni se båda två.
Ännu fler bilder på Fredagsfärgens gula tema hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

16 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Namnam, nu måste jag till kylen...

Jah Hollis sa...

Vi stjärnfotografer har makt att påverka. :-D

Ninnie sa...

Roliga bilder, med smakligt gult. Fast jag föredrar den undre bilden då, för jag gillar inte öl. Har aldrig lärt mej gilla den smaken....blä!

Jah Hollis sa...

Det till vänster är whisky.

Anonym sa...

Blommor i all ära, men det här var roligare variationer på temat! :-)

Att det högra glaset innehöll öl, det kunde jag ju se - men var litet undrande över det vänstra, och whisky kom jag inte på...

Och din varma korv-bild fick mig att märka hur hunrig jag är, så nu ska jag avnjuta litet räkor. Med ett glas Sort Guld, tror jag. Och så ska jag grubbla över vad jag ska blogga om imorgon (?), eftersom jag lovat att det kommande inlägget INTE ska handla om sniglar... (suck!) Får väl handla om Vad-17-ska-man-välja-för-kamera...

Såg 1 + 1 bild av vackert grått löv hos Rajson (tema Grått), vilket var xtra intressant eftersom jag tvekar om ifall jag ska köpa en kamera som kan ta RAW - inser nu att det SKA jag nog!

Ha en skön helg, det lär bli bra väder för oss skåningar! Rätt åt oss! :-)

Liz1e sa...

de där två bilderna är för mig den optimala avslutningen på en helkväll på byn! :D

Anonym sa...

Roliga och annorlunda bilder. :)

Husbilen Credo sa...

En öl och korv är inte dumt varken för magen eller ögar kul tolkning.
Ha en fin dag!

Bildtagen/Ivana sa...

Det var en skojig tolkning, tycker jag. Bra foto.

Alla smutsiga detaljer sa...

antar att den nedre bilden är vegetarisk ;-)

Alla smutsiga detaljer sa...

Ja alltså motivet - inte bilden..

Anonym sa...

Det kanske blev bild på fredagens kvällsmeny!

Jah Hollis sa...

ASD: Inte vegetarisk, men väl ekologisk. Alltid något. :-)

Anonym sa...

Mums med senap.Nu blev jag hungrig, dock inte törstig är inte vidare förjust i öl. Jag har dock försökt ett antal gånger, men det går inte. tyvärr.

Ninni sa...

Ja tack till korven...men både whiskeyn och ölen står jag över:-) Man kan faktiskt längta efter en kokt med bröd och senap ibland.
Roligt med en lite annorlunda tolkning!

Jah Hollis sa...

Bara som en upplysning kan jag tillägga att bilden på korven är tagen efter att jag inhandlat den på Temple Bar Food Market som man kan besöka varje lördag på Meeting House Square i Dublin. Allt som säljs där är "organic", vilket väl är detsamma som ekologiskt. Fast senapen ser nästan övernaturligt gul ut.

Säkert blev det en öl efter korven, men inte den öl och den whisky som är på den andra bilden. De intogs hemma i mitt kök när jag kom hem efter en ovanligt jobbig arbetsdag.