Twingly statistik

söndag 20 december 2009

Fredagsfärger 18 december: Vit och gul

Fredag har hunnit bli söndag för min del, men eftersom jag uppe i Småland tog en bild som passar alldeles prima in på Fredagsfärgers tema denna vecka: vit och gul, känner jag att jag inte kan undanhålla er den.
Jag tog den under ett av de sällsynta ögonblick då solen lyste, alldeles precis innan den skulle gå ner.
Jag tycker kontrasten mellan solen som gör de gula husen ännu gulare, och den vita snön var så fin. Fler bilder med vitt och gult i hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Lissen sa...

Dom där solstrålarna se ju ut att lysa upp hela området.
Hoppas att vi får se mer av den snart.

Ostkakan såg god ut också.
Ha en skön jul!

Britten sa...

Detta var ju en perfekt bild till temat. Snyggt!
God Jul och Gott Nytt År!

Unknown sa...

-och så en sån där perfekt grå molnhimmel att kontrastera emot :-)

V.I.C.K.I.S. sa...

Tack för kommentar!
Ja det är samma klena decembersol vi fångat mot fasaden. Men ditt foto var har ju mer färg och var fint! God jul!