Twingly statistik

lördag 12 december 2009

Veckans fönster 62: Valfritt

Lördag kväll och det har blivit kallt även här nere i södra Sverige. I alla fall kändes det väldig kylslaget när jag var ute och, cykelburen, tog en runda på stan tidigare i dag.
Det var i alla fall klart väder och man kunde till och med skymta solen en stund innan den dök ner under horisonten, vilket den gör väldigt tidigt nu.
Veckans fönstertema är valfritt och jag tog en bild på en fönstervägg på ett hyfsat känt hus i Malmö på min väg in mot centrum.
Stjärna till den som kan gissa vilket hus det är.
Det finns en ledtråd om man tittar upp mot taket och man kan väl säga att "valfritt" står i en viss motsats för somliga vad gäller detta hus.
Fler valfria fönster finns på Susannes fotoblogg.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

9 kommentarer:

Susanne sa...

Hmm, jag känner definitivt inte igen alla Malmöbyggnader, men tycker det ser ut som den där byggnaden som finns där Davidshallsgatan slutar. För en sak vet jag i alla fall och det är att entréhuset är det inte! :)

Jah Hollis sa...

Nej, Entré är det inte. :-)
Men det ligger nära Värnhem/Rörsjöstaden. Alltså inte vid Davidshall.

Frukostflingan sa...

Jag har säkert gått där och tittat upp, det känns bekant, men jag kan inte komma på vad det är för hus...

Mona sa...

Jag känner inte alls till Malmö så jag har ingen aning. Men när du skriver inte valfritt för alla tänker jag på ett Skattekontor, vilket naturligtvis är helt fel...

larans sa...

Om inte valfritt, kan det vara polishuset eller något med fängelse/häkte, nya polishuset ligger väl i Rörsjöstaden. Känner dock inte igen fasaden, fast jag är ju lundabo.

Della sa...

Ingen aning om vilket hus det är, men eftersom du säger motsatsen till valfritt gissar på jga på Polishuset. Jag googlade på det och det verkar ha samma färg i alla fall...

Ninni sa...

Tyvärr är mina kunskaper om Malmö oerhört begränsade så jag vågar mig inte ens på en gissning. Men Della kanske är på rätt spår??

Maria Berg sa...

Ingen gissning från mg heller, trodde jag skulle få lite hjälp av de andra kommentarerna men icke,
du säger det väl till oss?
MB

Jah Hollis sa...

Jodå, ni är ett par stycken som gissar rätt. Det är det (inte längre så) nya polishuset i Malmö och jag har inte tänkt på de där fönstren förrän i lördags. Jag har stått i Rörsjöparken och fotat och mellan huset och mig ligger Drottninggatan.
Jag är rätt säker på att det är häktets rastgårdar man skymtar uppe vid taket. Och därav det där med (o)frivilligt. :-)