Twingly statistik

torsdag 31 december 2009

Vi lever i otålighetens tid

Jaha, då var det dags att skriva det sista blogginlägget innan vi går in i en nytt decennium.
Strax ska jag packa ner mitt vin, min cider och min fuskskumpa och cykla till den stundande nyårsfesten.
Där hoppas jag på några timmars trevlig samvaro, och gott käk, innan det är dags att deklarera att det blivit 2010.
Nu tilltar raketskjutandet här i Malmö.
Från och med klockan 18 och fram till klockan två i natt ska det vara fritt fram att brassa på. Och det har tydligen kliat i fingrarna på många.
Det är som om det vore otänkbart att vänta till klockan är midnatt, och då skicka iväg raketerna som en hälsning till det nya året.
Nej, nu ska det ske.
Allt ska gå undan nu för tiden och att bara vänta in något verkar närmast ses som bortkastad tid. Har man raketer ska de skjutas iväg snabbast möjligt.
Vi lever i otålighetens tid.
Men nog med gnäll nu.
Om jag inte sagt det tidigare: Gott slut på 2009 och ett Gott nytt 2010!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

sinneskatten sa...

Ett gott nytt år önskar jag di8g min nya blogg vän.

Erik sa...

Kan bara hålla med om vad du skriver angående otoligheten. ;-) Hoppas du fick en bra Nyårsafton.