Twingly statistik

lördag 26 december 2009

Veckans fönster 64: Juligt

I förran veckans fönstertema valde jag att avstå, eftersom bilden jag tog kändes väldigt krystad och dessutom var av rätt dålig kvalitet bildmässigt.
Men nu, när juldagen redan gått över i annandag jul, tänkte jag slänga in ett bidrag på temat Juligt.
Det är taget hemma hos min mamma i Oskarshamn när jag var där och gratulerade henne på födelsedagen för en dryg vecka sedan.
I fönstret, där man tydligt ser att det snöat en hel del utanför, syns en julljusstake och en av alla blomstergåvor mamma fick på födelsedagen: en julgrupp med en knoppande amaryllis i.
Ganska juligt enligt mig.
Ha nu en god fortsättning på julen och kolla fler juliga fönster här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Rajson sa...

Ett juligt fnster kos mamma är alltid ett fint minne.
Hopps ni har kvar lite vitt där nere!

Susanne sa...

Jodå, visst är det julstämning i ditt foto med ljusstake, amaryllis och dessutom snön där utanför.

Ninni sa...

Fin julstämning i din mammas fönster. Trist att snön försvunnit hos er. Här har det växlat mellan isig kyla och varmgrader men vi har fortfarande vitt på marken och just nu snöar det igen.
God fortsättning!

Rondine sa...

God fortsättning själv och tack för din kommentar!
Amaryllisar ger verkligen julstämning, har tyvärr ingen själv i år. Hoppas din mammas hann slå ut i tid?
Här håller snön också på att försvinna, men jag hoppas på mer!

Della sa...

Ganska juligt enligt mig med.
Ha en god fortsättning på allt.