Twingly statistik

söndag 20 mars 2011

Fototriss 130 den 20 mars: På G




I morgon väntar en lång jobbdag och lördagen som gått har jag inte riktigt mäktat med att ge mig ut och fota under eftermiddagen.
Detta trots att det varit ett strålande väder, ja närmast vårväder, här i Malmö.
Så när det gäller veckans nya Fototriss med temat På G blir det lite hopplock från min sida.

Nederst en futuristisk typ av Gatubelysning på området i gatuplanet ovan Citytunneln, i mitten en bild tagen på väg hem från stationen i Malmö i dag: Gott var det uppenbarligen att sitta i lä i solen när termometer närmade sig tio plus
Och överst en arkivbild från Dublin där det på gatuskylten står som lagen föreskriver, både på engelska och Irlands egna inhemska språk, gaeliskan (iriskan).
Det var mitt enkla bidrag denna gång, jag får titta på och kommentera andra bidrag när jag är ledig senare i veckan.
Ha en fin söndag.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

46 kommentarer:

Mikael Göransson sa...

skönt att du fångat folk i steget :) snygga bilder

Erik "Semlan" sa...

Skönt, våren verkar ha landat i Skåne. Skylten på gaeliska är (sjukt) läcker, men tvåan vinner solklart! Gillar ljuset och skuggorna, fotot är snyggt komponerat.

Monica o Jacob sa...

Gillar skylten inte lite skillnad på språk, men hon som är på G blir favorit;-)

Olga T sa...

Solen är på G och det gillas! Ha det bra!

jacglenphoto sa...

DEt var inte helt enkelt denna gången ... tycker din triss blev bra.
Ha en strålande vecka.

Janne Helleberg sa...

Jättebra triss, sköna färger. :)

ulla laiho sa...

Spontant tänkte jag på gatlycktor, fångade på olika sätt i samtliga tre bilder - finurlig triss!

Barnens Hjältar sa...

Ja vilket väder vi hade igår vi med. Idag ser det gråare ut och inatt har det varit frost men oj vad solstrålarna gör nytta :-)
Ha en fin söndag!

cat sa...

En mycket bra triss med jättefina foton.
Gillar den där spejsiga gatulyktan mest :)

Marie sa...

Perfekt tolkat. Precis på G.

LissenTo sa...

Ja man sitter gärna i lä i solskenet, det är då man känner att det är vår.

Ha en bra dag på jobbet.

Må så gott. //Lissen

Tant Otto sa...

Ah äntligen är våren På G...trots veckans bakslag med snöyra!

G sa...

Det finns ju dessutom Gående på 2 av bilderna...

Kicki sa...

En galant triss!

Nett sa...

Blev en bra triss trots jobb, inte alltid man kan få tiden att räcka till, vet hur det är. Själv jobbar jag 2 helger av fem.

Nog var det hett för henne i masken. 10-15 hade hon den på sig och en dusch efter det var säkert det skönaste på dagen :)

Hero sa...

Bra tolkad triss! Alla tre bilderna är bra, men min favorit blir nog den i mitten. sitta solen längtar man efter nu...

sinneskatten sa...

Underbart väder här i Malmö...igår fick jag tom njuta av en stor stark på uteserveringen. Det kan jag säga att hemma i Västergötland ligger den upplevelsen långt bort.
Ha en bra helg trotts att du måste jobba!

Axart sa...

jättefin PÅ-G-Triss. Gillar mittenbilden bäst, det känns som att någonting snart ska hända.

Ha en bra da!

AX

Pialotta sa...

Alltid på G .. riktigt passande triss :)

Sister Moonshine sa...

Snygg trisstolkning. Min favorit är belysningsstolpen som tycks sträva mot stjärnorna.

/Åsa

Mimmione sa...

folk på G härligt

Monica sa...

G som i Gillar! Gillar speciellt den andra bilden.

B i r g i t t a sa...

Trevlig G-tolkning. Gaeliskan påminde om franskan tycker jag. Gillar lampbilden bäst :)

Anonym sa...

Fin tolkning du gjort. Ha det bra! Mia

@Receptomaten sa...

Gillar lampan, gillar bilden på lampan. Få en bra vecka!

BP sa...

Enkel och enkel - tycker dina triss är alltid genomtänkta och "speciella", både vad gäller bild och text.
Lampan är en dröm som jag skulle vilja ha på balkongen här hemma. Å 10 plusgrader är jag otroligt avis på. På balkongen var det 20 grader, men på skuggsidan av huset endast fyra plusgrader.

Beppan sa...

Fånga vardagen... Gillar gatubilder! Måste testa att fota lite sådana själv. Lite genant tycker jag ibland att fota mitt ute i vimlet. Men det är ju OK enligt regelboken...

Anonym sa...

Fina bilder. Gillar mittenbilden med sol och skugga mest.
/Bibbi

Anonym sa...

Tittade på dem som var på gång, men förstår att du tänkt mera på bokstaven. Bild nr 3 kunde jag inte läsa den röda texten.

Pysselfarmor sa...

Du är allt för blygsam Jah! Enkel...hmmmm....mittenbilden favoriten här - som hos många andra!

Mia sa...

Våren på G, människor på G och citytunneln och allt kring den på g att bli helt klart :)

Anni sa...

Är det en perrong du står på på första bilden eller varför är det så många olika nivåer på marken? Jag blir ju nyfiken!

Visst är det underbar att sitta i solen så snart det är varmt nog, det har jag också gjort idag!

Skön triss!

Marie-Louise sa...

en härlig triss där man känner att våren är på G :)

Eva sa...

En härlig triss och en bra tolkning

MimiLi sa...

Tack för kommentaren hos mig: Jo här i västerbotten finns fortfarande en hel del snö! Bilderna tog jag i lördags... Är sjukt avundsjuk på er i Malmötrakten, som har vår redan!
Jag gillar din triss, skylten är min favvis:-)

Barbro S sa...

Du lurade mig nästan:). Fina bilder i din På G-triss, bra variation och läcker gatlykta.

Annelie sa...

Sköna bilder, jag är ju lite svag för just gatubilder....

Della sa...

Jag gillar dina bilder som ofta visar vardagen (alltid intressant). Alltid trevligt att titta in här. Och våren är på g!

Anna tassar in.. sa...

Härlig tolkning på G..

Du jag håller helt med dig La Mer i original är bäst..:)

Stefan sa...

Ja det var en diversifierad och bra triss. Jag gillar både den gaelisk-språkiga skylten och den spejsade lampan bäst. :)

Anonym sa...

Stadsmiljöer kan bjuda på riktiga godbitar och du hittar dem alltid:-)

Liw sa...

Åh vilka minnen. när jag bodde på Irland tog vi bussen till/från Dublin från just St Stephens Green för att ta oss till den lilla by där vi jobbade och bodde. Minnen som sagt.

Tack!

mammakero sa...

HAHAHA!! Nä, det behövdes inte mer än en!! Fast jag är ändå jätteglad över att du skickade många kommentarer förra gången...^^

Först såg jag inte att det var en gatlampa på sista bilden. Den hade en form, som jag trodde var en del av en mast...
Gillar bilderna, du har en bra triss!

kaxi sa...

Som vanligt snygga bilder med fina färger. Fasaden är så varm.

LEna Norgren sa...

Gatlyktan är riktigt på G, läcker helt enkelt!!!!

Yvonne L sa...

Finfint tema på G!