Twingly statistik

tisdag 8 mars 2011

Vi är inte ensamma i universum



Forskare från amerikanska Nasa säger sig ha hittat bevis för att det finns liv i universum även utanför jorden.
Enligt Aftonbladet och tv-kanalen Fox (vanligtvis ett par av de största bluffmakarna i mediebranschen, men det kan man kanske bortse från här) har en forskare hittat fossila spår av bakterier i gamla meteoriter som kommit utifrån rymden någonstans och landat på jorden.
Ja, märkligt vore det väl om jorden skulle vara den enda platsen i det gigantiska universum som hyser någon form av liv.
Naturligtvis finns det ett antal religiösa nejsägare som slår bakut vid varje antydan om att det inte skulle vara gud som skapat det enda liv som finns i universum och valt att placera det på jorden.
Men The Byrds mötte mötte Mr Spaceman redan på 70-talet och gjorde en låt om det.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Annelie sa...

Såklart det måste finnas liv på andra planeter, det är jag helt övertygad om! Konstigt vore det annars.....

Fanny Jäderfeldt sa...

sv: haha ja, det lät som ett bra namn på den! =)

Unknown sa...

Men även om vi vore ensamma i universum så räcker det väl gott med alla varelser som finns här på jorden, inte minst människor. Så ensam behöver man ju knappast känna sig.

Eva Nygren sa...

Det blev ju helt knasigt! Den kommentaren kom i min systers namn, eftersom hon senast var inloggad! Så Henrietta är ett alias för Eva Nygren. Så du vet!

Jah Hollis sa...

E: Jag har råkat ut för det där själv, att få en annans namn till en kommentar. Det gäller att se upp med inloggningarna. Jag har också hittat folks Facebooksidor på min dator på jobbet (vi är flera som delar på den), öppnade, inloggade och med möjlighet att skriva in vad man skulle kunna ha lust till.
Beträffande andra varelser i universum, så tror jag inte vi lär träffa på dem i första taget.

Photos by Storm sa...

Vilken härlig låt. The Byrds, vad de ser lugna och städade ut. Ja, jag undrar om vi någonsin får svar när det gäller liv på andra planeter. Ha det gott/Lis

Förresten, vilken fin bild på din mamma.

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag tycker det är väldigt skönt att vi inte är ensamma.