Twingly statistik

måndag 28 mars 2011

Fototriss del 131: Färgstark




Det satt, av olika anledningar, långt inne innan jag till slut fick ihop bilder till veckans Fototriss med temat: Färgstark.
Det låter ju som ett ganska enkelt tema, och jag kan inte skylla på att jag inte hade tid, för jag har varit ledig hela helgen.
Men så blev det som det blev.
Dessutom är väl inte Malmö världens färgstarkaste stad.
Jag hade faktiskt svårt att komma på några givna miljöer att ge mig ut och fota i.
Till det blev söndag kväll då jag hittade motiven och tog tre felexponerade och suddiga, men färgstarka bilder: en korvmoj, en kinarestaurang och det kära köpcentrumet Entré.
Andras bidrag finns här, men frågan är om jag hinner kolla så många själv nu eftersom jag ska sova strax för att orka jobba ett par dagar nu.
Det får nog vänta till onsdag när jag är ledig igen.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

51 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

En riktigt trevlig färgsprakande triss bjuder du på!
Tack också för tipset tidigare på restaurangen :)

@Receptomaten sa...

Neonljus gillar jag, nu vill jag också hitta & fota!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Blev superläckert, tur att du väntade till kvällen!

Beppan sa...

Färgstarka kvällsbilder - snyggt blev det!
Ett av flera områden jag har kvar att testa inom fototekniken......

LissenTo sa...

Färgstarkt på nattlivet i Malmö :-)

Ha det bra på jobbet Jah.

//Lissen

Pia sa...

Härlig färgstark triss! Jag gillar neon, det är inte helt lätt att få till det men du har lyckats

Tuvstarr sa...

Se där, även mörkret kan vara färgstarkt :-)
Ha en bra vecka.

Barnens Hjältar sa...

Jag tycker du lyckas bra med färger trots förutsättningarna du beskriver..fin triss!

Barbro S sa...

Färgstarka neonbilder och den sista är nästan lite surrealistisk, läckert.

Anonym sa...

Lysande neon som lockar och drar bjuder du på. Färgstark triss absolut.

cat sa...

Det blev ju en jättebra triss. Läckert med neonljus i mörkret.

Gunvor sa...

Åhh dina bilder blev superfina och färgstarka! Härligt med kvällsbilder i neon.

Christer sa...

Snyggt! De två första bilderna känns lite amerikansk roadmovie... eller B-skräckis; man förväntar sig nästan att ett gäng zombies ska luffsa fram runt hörnet.

anemonen sa...

Ah vilken proffsig och färgstark triss. Min favorit den här veckan.

Photos by Storm sa...

Hejsan. Jag känner igen Entrés fasad men inte restaurang och korvmoj. Kul med kvällsfoto men inte helt enkelt. Väntar du på allsvenskapremiären nu? Premiärmatchen på Guldfågeln arena är slutsåld. Ha det gott/Lis

Wildhearts sa...

Läckert x 3. Är väldigt svag för färgstark belysning.

sinneskatten sa...

Entre´är snyggt i kvällningen, men inne var det ett hiskeligt liv. jag skulle få fullkomligt spatt av allt ljud.
Ha en skön vecka.

BP sa...

Inte bara att dina bilder alltid är nytagna så är dom (nästan) alltid annorlunda och vågade. Jag gillar dom skarpt. Varför ska allt vara så perfekt exponderad? Förresten vad är expondering för nå't. Click och shoot säger jag bara.
Alla tre är coola och skitbra. Det är vad jag tycker!!!

Tinezza sa...

Det blev skitbra bilder. Jag gillar dom helskarpt :)

Janne Helleberg sa...

Lite route 66 över hela, kul triss. :)

Anni sa...

Inte utan att man nästan tycker synd om dig, när du fotograferar dina stamställen...
;-)

Susanne sa...

Oj, vad det lyser färg där! Och Entré som vanligt. :)

Marie Leya sa...

Ja här lyser man verkligen upp vardagen med starka färger!!! KUL!

ML sa...

Se ovan...

Misswhatsit sa...

En lysande triss i dubbel, (eller tredubbel), bemärkelse. Man kan då inte missa dessa tre företeelser.:
Ha en bra vecka!)

jacglenphoto sa...

Ibland kan det vara bra att ta det lite lugnare faktiskt - alla borde testa det.
Ha en underbar och lugn vecka.

miss_cat sa...

Många härliga lampor hade du fångat, och visst kan de lysa färgstarkt!

Eva sa...

Läckra bilder alla tre!

Monkan sa...

Läckra bilder! Gillar dem verkligen, tycker att du kunde blivit utvald till finalist, men det slumpas tydligen. Jag deltog för sent för att vara med i tävlingen, men det gör inget. :-)

Anni sa...

fnissar lite åt min black out - du har förstås helt rätt om flaggorna!

kjerstisandnes sa...

Synes bildene var nattlig flotte!

Annelie sa...

Tack för länken Jah! Var inne och kollade de där grodorna. Otroligt vackra, vilka prinsar skulle det inte bli av dom! Men man ska nog akta sig för att pussa på de där vad jag förstod....*skratt*

AKO sa...

Åja, nog funkar den där färgstarka trissen bra på temat! :) Själv fick jag inte ihop min förrän nästan två dygn senare än dig. Hoppas att sömnen gav dig den ork du behöver för veckan!

Bilder och Babbel sa...

Får lite känsla av amerikansk diner ute på vischan,fattas bara en blues i bakgrunden..cool triss!

Monkan sa...

Jag tycker att du lyckades väldigt bra med ditt färgstarka, den första var ju hur läcker som helst, just på grund av det suddiga, som förstärkt ljuset.

Jag tittade på mitt bidrag på datorn på jobbet och insåg att färgerna ser helt olika ut beroende på kalibrering av skärmen. Jag har två skärmar på jobbet, helt olika skärmar, och på den ena var färgerna så starka så att det såg helt galet ut.

Kicki sa...

Så här i efterhand känner jag själv att jag förhastade mig med mitt bidrag denna vecka...kanske hade det varit bättre att låta bli för jag hann egentligen inte och är väl inte supernöjd, men men man lär sig! Din triss blev ju lysande!

Benita sa...

Färgstarka snygga bilder i din triss.

Mia sa...

Neonskyltar - läckert!!

Marie-Louise sa...

Vilken otroligt snygg triss. Jag älskar neonljus.

Moster Ma sa...

Nattens färgprakt - inte att förringa.
Ursnygg triss!

Ingegerd/SIMPAK sa...

Härlig stämning i bilderna.

Charlotta sa...

Lysande starka färger. Det ser svårfotat ut, men restaurangen i mitten är för skön. :)

Tack för din kommentar hos mig.

mammakero sa...

Neonljus i mörka natten är så fint tycker jag! Här har du fångat färgstarka neonskyltar i en bra triss!!

Herr D sa...

Mycket färg och en Kinarestaurang till och med ;-)

Nett sa...

Ja där fick du till det, färgstarkt i mörkret :)

LEna Norgren sa...

Härligt färglada och starka bilder trots oskärpan eller just tack vare den.....färgstarkt och snyggt.

Bildgatan sa...

Du har nog rätt i att våra städer sällan är speciellt färgstarka, bara så där. När mörkret kommer sker förändringen och det har du lyckats att fånga.

Funderar om du först tog en förrätt på korvmojen, sedan en delikat middag på kinarestaurangen och därefter shoppade loss på köpcentrat. =)

Jah Hollis sa...

Tack för alla vänliga kommentarer om mina bilder. Jag kan tillägga att såväl Sibyllakiosken (som kallas Flygkiosken för att den ligger vid Bulltofta, där Malmös flygplats en gång för länge sedan låg och vars Sibylla-skylt säkert blivit tydligare med en mer avancerad kamera) och Kina-restaurangen var stängda för aftonen. Jag råkade bara se deras lysande skyltar när jag åkte förbi i ett annat ärende. Det blev inte riktigt så bra som jag tänkt mig, men vad får man med en Canon Ixus på fri hand?

Anonym sa...

Häftig triss du fick ihop.
I den farliga drinken var det inget mer än frukt..Tack för din förklaring...Nä..Stand by me kanske inte är riktigt så..Men nu ska jag lägga upp låten jag väntat på..
Hälsningar Mia

Micael Carlsson sa...

Snyggt riktigt färgstarkt måste jag säga!

Anonym sa...

Vilken fin triss!
Tack oxå för kommentar på min blogg. =o)
Hoppas du får en bra helg!