Twingly statistik

onsdag 2 mars 2011

Ingen ko på isen - men en barstol



Den gångna helgen, när jag var ute och sökte fotomotiv till veckans Fototriss, passerade jag en av broarna vid Centralen i Malmö.
Den bron går över kanalen runt Malmö centrum, i ett område där det finns några rätt välbesökta krogar.
Kanalen var till största delen isbelagd, Rundans turistbåtar låg infrusna alldeles vid kajen intill bron.

Och där på isen låg det något som definitivt inte hörde hemma där.
Nej, det var ingen ko på isen, utan en barstol (se bilderna ovan).
Det innebär (är i alla fall min teori) att någon lyckats få med sig stolen ut från någon av krogarna för att sedan slänga ut den på isen (teoretiskt kan ju någon annan stått för själva slängandet).
Egentligen är det kanske inte så märkvärdigt, det ligger ofta ett och annat på kanalens is när det finns sådan.
Jag skulle bara vilja höra vad personen, som gjorde sig detta besvär, tänkte. Det krävdes dock en del energi för att få ut stolen på isen, energi som kanske skulle ha kunnat användas till något mer konstruktivt.
Vad vet jag.
I kväll ska jag använda min energi till att gå på quiz på Pickwick i Malmö.
Vårt lag kan faktiskt ta tredje segern i rad i afton.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

En gång försökte jag sno en allmän telefon som hängde på väggen på en av krogarna i Lilla Hemstaden. För att få av kabeln bet jag av den. 48V kittlar gott i gaddarna. Vakten snodde mig då jag skulle binda fast telefonen på cykeln. Han garvade och lät det bero.
Jag tänkte inte. Över huvud taget.
CK

BP sa...

Jag tror nog att den slom slängde barstolen hade en viss Jah Hollis i åtanke;-)

Tångsnällans blogg sa...

Undras hur det gick för stolen? Om den fortfarande ligger kvar där ute på isen eller den föll ner i vaken.

Jah Hollis sa...

CK: Ja, du har hittat på ett och annat i dina dagar. :-)