Twingly statistik

fredag 25 mars 2011

Tema fredag den 25 mars: Rofyllt


Det är fredag igen, lönefredag för mig i alla fall, och det är dags för ett nytt fredagstema hos Carina/Sinneskatten.
Rofyllt ska det vara på bilderna vi visar och min första tanke var faktiskt att ta en bild från någon kyrkogård. Där vilar det ju en massa människor som fått ro. Rofyllda platser.
Men trots att det för tillfället känns som om jag håller på att jobba ihjäl mig så ska jag inte vara så morbid.
Det får bli en gammal bild på himmel och hav, två saker som kan vara väldigt rofyllda att sitta och studera.
Just denna vy är hämtad från sydkusten, vid Ystad.
Fler rofyllda bilder hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

18 kommentarer:

Erik "Semlan" sa...

Jag har tagit åt mig av dina tankar/din kommentar och därför också lyft ut mitt inlägg/temabidrag och återkommer snart med ett nytt. Tror det är klokast, ibland ska man nog inte bryta mönstret för mycket.
Tyvärr försvann också kommentarerna när jag tog bort inlägget. ;-)
Men jag kommer tillbaka.

Kerstin: sa...

Ja visst är himmel och vatten rofyllt. Din bild var verkligen en fin kombination av de båda.

Rantamor sa...

Jasså du tänkte också på en kyrkogård/gravgård som första tanke.
Ja min rofylldhet är nog faktiskt naturen, så jag gillar ditt foto mera än en din första tanke.

Ha en trevlig fredag...och jobba för tusan inte ihjäl dig...

Anni sa...

Jomenvisst, när havet är så lugnt och stilla - då är det rofyllt. Vackert blå bild!

Sinna sa...

Jag håller med dig, det är element som ger ro ända in i själen.
Vacker bild
Ha en trevlig kväll
Sinna

Leena sa...

Ja, vatten. Vad kan vara mer rofyllt än det. Att vara vid vattnet och titta på det gör mig också lugn, och tillfreds. Och vattnet passar alla sinnesstämningar, inte bara harmoni och ro. Men din bild var rofylld.

Monica o Jacob sa...

En riktigt snygg rofylld bild;-)
Ha en skön helg.

anemonen sa...

Havet är alltid rofyllt att sitta vid iaf när det är någorlunda vindstilla. Ta det lugnt och vila upp dig i helgen.

Cecilia Artista sa...

Jag är glad att du inte valde en bild från ett kyrkogård. Den här bilden är nog mycket bättre. Riktigt fin! Så härligt med himmel och hav och dessutom är ditt foto riktigt snyggt!
Ha en trevlig helg!

Skaparglädje sa...

Härligt att få sitta vid sjön och lyssna på fåglar, vind och vatten.
Anne-Lie

Pysselfarmor sa...

Underbart! Ett öppet hav med horisonten långt därborta är ljuvligt...Wirströms pub har jag varit på ett x antal ggr...jo på kvällarna blir det inte rofyllt där kan jag säga - hög stämning ;-)

Anonym sa...

Himmel och hav gör sig bra ihop. Fint foto.

Wildhearts sa...

Åh, vad jag längtar till havet när jag ser din rofyllda bild.

BP sa...

Du ska definitivt inte jobba ihjäl dig för då hamnar du på en väldigt rofylld plats. Nu tycker ju jag att kyrkogårder är otroligt vackra ... men ändå.
Dagens bidrag duger gott:-)))

agnetha sa...

Ta det lite lugnare du på jobbet så att du inte hamnar där på kyrkogården. Akta! Akta!
Jag tänkte oxå allra först på en bild från kyrkogården, tänk hur det kan bli. Men jag ändrade mig tyckte inte det var någon positiv bild trots att alla som finns där har fått ro.
Jag förmedlar glädjande och kärleksfull ro istället.
Ditt foto med vatten ger också en fridfull känsla tycker jag.
Ha en fortsatt ROFYLLD helg.

Anonym sa...

wow, vilken rofylld bild, vackra moln.

AKO sa...

Vi får väl hoppas att din jobbsituation lugnar ned sig så att du slipper göra närmare bekantskap med en kyrkogård. Havet ger mig också ro, även de gånger som det virvlar runt. Det är nog något med luften.

sinneskatten sa...

Jag tror att vi upplever ro på många olika sätt. Havet eller elementet vatten är en källa som många mår riktigt gott av.
vad det gäller min plats, så har du rätt att det är i Malmö.
Vi parkerade vid nakenbadet vid Ribban och gick ner mot båthamnen.
ta det lugnt nu och njuta.....carina