Twingly statistik

fredag 11 mars 2011

Tema fredag den 11 mars: Rost


Jag har varit på datautbildning i dagarna tre och fått huvudet fullt av nya lärdomar.
Så många att det faktiskt känns som om det räcker och blir över; jag lär ha glömt det mesta när det ska börja praktiseras på måndag.
Utbildningen pågick på jobbet i Kristianstad och i en matpaus gick vi förbi platsen för mitt bidrag till fototemat på Sinneskattens/Carinas blogg denna veckan.
När jag mot slutet av kursen lyckades kolla nätet lite såg jag att den perforerade metallplattan runt trädet skulle passa temat som handsken, så innan jag drog hem gick jag förbi den platsen igen och tog några foton.
Fler bilder på temat finns här.

Sedan kan jag inte undanhålla det faktum att jag är med bland finalisterna i veckans tävling på Fototriss. Gå in och kolla bidragen här och rösta sedan som ert samvete säger er. :-)

http://fototriss.blogspot.com/2011/03/se-upp-nu-ar-det-omrostning_09.html

Ta genvägen dit här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

19 kommentarer:

sinneskatten sa...

Först och främst ett stort grattis till finalplatsen i fototriss. Det klart jag går in och kikar.
Och rost finns på många fina platser bara vi ser dem.

Kicki sa...

Lycka till i tävlingen! Du har en röst från mig!

Skaparglädje sa...

Grattis till finalplatsen, jag ska gå in och titta och rösta.
//Anne-Lie

Beppan sa...

Kul att du kom till final i fototrissen:-)

Rostigt = vackert - åtminstone på bild!!

ormbunke sa...

Det där med att glömma saker och ting som man tror att man lärt sig är nog när du kommit över den magiska gränsen. Bra att ha kameran med sig överallt. Ha en bra fortsatt helg. Anita

LissenTo sa...

Den rostiga brunnen (?) runt trädet passar perfekt till husen omkring.

Kul att du är med i finalen också Jah, önskar dej lycka till.

Att gå på kurs, är kul men att komma ihåg allt, puh.

Trevlig helg. // Lissen

Pysselfarmor sa...

Påpassligt och uppmärksamt att fånga detta till det rostiga temat.

Wickans värld sa...

Hm... dom där brukar väl inte rosta... =)
Gjorde du nån specialare för att den skulle göra det?

Grattis till finalplatsen!! Å lycka till!

Pialotta sa...

Jo, jag tycker mig känna igen platsen:) Är det Försäkringskassan i K-town. Jag har ju varit där ett par gånger för några år sedan.
Snyggt o passande till temat.

Grattis till din finalplats, var inom där idag och kollade lite på bidragen. Kul du kom med, det är ju inte alla förunnat att bli utvalda;)
Riktigt roligt för dig som oxså varit med på tävlingar innan, liksom jag men som kammat noll alltid. Skam den som ger sig.
Hoppas du blir en vinnare bland många fina bidrag:)

Kerstin sa...

Grattis till finalplatsen och lycka till! :)
Jättefin bild på ditt rostiga bidrag. Så snyggt inringat trädet är. Jag tror nog du kommer ihåg det du lärt dig, du kom ju ihåg att gå och fota till temat. ;)

Tångsnällans blogg sa...

Gillar verkligen ditt foto! Färgerna, ljuset hela fotot andas harmoni! Kalas fint! Röstar givetvis på dej!

Bildgatan sa...

Jag gratulerar och jag har lagt min röst, efter samvete. =)

Det har ju blivit en riktigt snygg dekoration med den rosten och skönheten som det blir av många gamla rostiga grejer. Hoppas att de inte kommer på att byta ut den eller försöka fixa till och putsa bort rosten på något sätt.

Lycka till i tävlingen.

BP sa...

Då jag går igång på rost så tycker jag att ditt bidrag är otroligt vackert!!!
Var också på datautbildning (Episerver - ett publiceringsverktyg) i fredags och tackade gudarna för att jag bloggar. Piece of cake liksom;-)

BP sa...

Visst ja - glömde ju totalt att gratta dig til finalplatsen. Så stort GRATTIS, älskade dessa bilder!!!

Anonym sa...

jättefina färger och inramning av trädet! Vacker bild!

Anni sa...

Tänk så snyggt det är när man lägger lite omsorg på trädets infattning också - om det nu kan kallas infattning. Undrar om den rostat av allt hundkiss?

AKO sa...

En mycket passande tingest till temat rost och så plockas färgen upp igen av teglet på byggnaderna upptill. Genomtänkt! :)

Karin sa...

En fantastisk bild tycker jag!
Tänk att rost kan vara så vackert. :)
Ska kika på tävlingen också. :)

Maria Berg sa...

Kul att du blev en av finlisterna i fototrissen, grattis.
Man blir allt lite konstig av alla dessa tema - tänk man vänder tillbaka till platser bara för att foto... vi är nog alla lite tokiga på ett positivt sätt!

Rost är vackert, innan för ett par år sedan tyckte jag inte om det medan det har faktiskt bara blivit vackrare och vackrare så länge det inte sitter på bilen!
/MB