Twingly statistik

söndag 6 mars 2011

Nu börjar det röra på sig under gräsmattan


Jag har ju tidigare här på bloggen berättat att det slagit ut vårblommor i rabatterna här i Malmö.
Det var redan i februari jag såg de små gula och vita blommorna stå på rad intill en husvägg, men dumt nog plockade jag inte fram kameran och tog ett foto då.
I dag när jag kom hem efter att ha sovit över i Kristianstad (där det för övrigt ska ha varit 9 grader varmt senare under dagen) såg jag att det börjat röra på sig i gräsmattan vid grannhuset.
De ser kanske inte mycket ut för världen än, snödropparna, där de stod och huttrade i den pinande blåsten.
Men några dagar till med sol och plusgrader och de kommer att få många vänner som nu håller på att röra på sig under gräsmattan.
Tro mig!

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Alla smutsiga detaljer sa...

På min lokala ica-butik säljer man snödroppar i kruka. Inte riktigt samma sak. Hemma hos mamma brukar dom komma lagom till min födelsedag, alltså om typ ett tag :)