Twingly statistik

onsdag 16 mars 2011

Ibland ska man väl ha lite tur också



Två tuffa dagar på jobbet är avklarade, två dagar med helt nya datasystem och rutiner som helst ska fungera friktionsfritt.
Så blev det väl nästan, med en rätt stadig uppbackning av experter och problemlösare, men det tar på krafterna och anstränger hjärnan å det grövsta.
Det man tidigare gjort med ryggmärgsreflexer duger inte längre, utan det är nya kommandon och kortvarianter av dessa man ska lära och nöta in.
I dag, onsdag, vaknade jag efter att ha sovit hyggligt och med en stark hemlängtan. Så stark att jag tog ett tidigare, men långsammare (ett pågatåg i stället för ett Öresundståg) tåg hem till Malmö.
Det visade sig vara ett lyckodrag, eftersom en ledning på Malmö C rasade ner och stoppade tågtrafiken mellan Lund och Malmö alldeles efter att mitt tåg kommit fram.
Ett tågstopp var ju det jag minst behövde efter de här två dagarna.
Men ibland ska man väl ha lite tur också.
Och nu börjar det dra ihop sig till onsdagens quiz.
Undrar om det ska bli någon fråga på vilka som installerades i Rock’n’roll Hall of Fame i går, för i så fall kan jag svaret.
En av dom är min favorit Tom Waits som i videon ovan (där bara Waits nuna visas) sjunger Walk Away tillsammans med en av rockens verkliga slitvargar: Southside Johnny.
De kompas av trombonisten La Bambas storband. Och för att sluta cirkeln har jag faktiskt skakat hand med La Bamba när Southside Johnny och hans band spelade på gamla KB i Malmö en gång i forntiden.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: