Twingly statistik

fredag 1 februari 2008

Det blev ett riktigt Neil Young-maraton


Jag lovade att bränna Neil Youngs nya platta, Chrome Dreams II, till min vän BV som ska med och kolla gamle Neil när han spelar i Köpenhamn om fyra veckor. Och när jag nu ändå var igång tog jag nygamla liveinspelningen Live at Massey Hall 1971 samtidigt.
Och så kände jag att det var bäst att lyssna igenom bränningarna så att de är OK.
Det var de, och de är ju båda fantastiskt bra plattor.
Det är även Neil Youngs On the Beach som jag hittade när jag grävde runt i högarna av skivor som tar allt större utrymme i mitt vardagsrum (tänk om man haft råd med lyxen att hålla sig med ett extrarum där man kan förvara en massa saker) och den får väl avsluta dagens Neil Young-maraton.
Ett arkeologiskt fynd gjorde jag även på Youtube när jag letade efter en passande Neil Young-låt att illustrera detta med.
Det fick bli Crosby, Stills, Nash & Young spelandes Neils Down by the River. Den är från 1969 och kolla hur publiken applåderar efter gitarrsolot.
Märkligt.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Nu har farbror varit så där produktiv igen att jag får be om att återkomma i morgon.

Sov gott.

Jah Hollis sa...

Du är alltid välkommen, min vän.
Alla tider på dygnet, alla dagar.

Sov gott själv.

Bengavoice sa...

Vilken glad överraskning det blir för din vän. Han kanske till och med äntligen kan hosta upp kosingen för sin bilett.

Jah Hollis sa...

Jag tror nog han ska gilla skivorna.
Och cashen kommer sen, som dom sjunger, Latin Kings.