Twingly statistik

fredag 1 februari 2008

Inte lätt att vara språkvårdare på DN

Stock-
holms-
tidningen DN har en utmärkt språkvårdare som heter Catharina Grünbaum. Hon verkar vara ganska ensam om att vårda språket på denna tidning numera, om man ska spetsa till det hela lite, vilket jag ju gärna gör.
Jag har klagat förr på slarv i DN, och jag gör det gärna igen när jag upptäcker en sak som den jag lagt in som bild här intill.
Här hittar vi bland andra någon som heter Alicia Keyes, vilket väl ska vara Alicia Keys.
Om man nu är osäker på hur en av världens mest säljande artister just nu, Keys alltså, stavar sitt namn, kan det väl inte ta många sekunder att kolla stavningen.
Då kunde man passat på att kolla hur man stavar till "indieband" också.
Men det har vare sig den som skrev eller den som redigerade in denna text bemödat sig med.
Småsaker kanske, men det ger ju inte något direkt intryck av pålitlighet.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: