Twingly statistik

söndag 3 februari 2008

Så här skulle livet alltid vara för alla


Tänk om vi kunde slippa allt som känns som slitande och släpande här i livet, jag menar sådant som vi själva inte vill ta på oss.
Vi skulle slippa jobb vi inte gillar och hela livet skulle vara en enda glad dans, med människor som bara svävar fram tillsammans i en aldrig sinande ström.
Ja, ja, jag vet hur fånigt det låter, men det kostar väl inget att drömma lite så här när söndagen går mot kväll
Jag tycker dessutom videon som Sharon Jones & The Dap-Kings har gjort till den gamla hiten Just Dropped in (To See what Condition my Condition was in) är så glädjefylld att det smittar av sig när man ser den.
Den största hiten med den här Mickey Newbury-låten (som lär handla om en dålig LSD-tripp) hade för övrigt The First Edition där Kenny Rogers var det stora namnet.
Det var väl enda gången han gjorde något som kan sägas vara psykedeliskt.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du inte gjort det, så se den underbart sköna filmen "The Big Lebowski" så får du mer av den här låten.

Hälsningar Bengt

Jah Hollis sa...

Märkligt. När jag skrev det här inlägget kollade jag att just First Editions version är med på soundtracket till filmen (som jag sett ett par gånger).
Jag hade tänkt skriva ett inlägg om det, eftersom det är ovanligt mycket intressant musik med på soundtracket.
Du förekom mig.
Men visst är det en underbar film och underbar musik.
Ha det!