Twingly statistik

lördag 9 februari 2008

Tänk vilken förutsägbar melodifestival

Melodifestivalhelvetet är över oss igen med full kraft och i kväll var det den första uttagningstävlingen i vad som syns mig en oändlig räcka sådana.
Jag är själv inte det minsta intresserad av denna prefabricerade form av musik, men jag är lite imponerad över att man har lyckats slå i folk att detta är en angelägenhet för hela svenska folket.
Att kvällstidningarna går i taket när det är festivaldags, det visste vi innan. Men nu kan inte heller de "seriösa" morgontidningarna ställa sig brevid och titta på när festivaltåget går.
Själv tittade jag givetvis inte på tävlingen, men jag köpte Sydsvenskan i dag och läste hur deras festivalreporter, Håkan Engström (som syns på bilden här ovan som jag så fräck knyckt från Sydis), tippade att det skulle gå.
Och han hade ta mig tusan nästan hundraprocentigt rätt.
Han fick in de båda låtarna (för det är väl låtar, medlodier, det handlar om) som gick direkt till finalen, plus en som får en andra chans. Den andra som han tippat skulle få en andra chans kom ett snäpp längre ner i placeringslistan.
Så förutsägbar var den "spännande" tävlingen.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: