Twingly statistik

måndag 21 juli 2008

Ge Sommarpratarna musikcoacher


Sitter och slölyssnar på Sommar medan jag mentalt och praktiskt förbereder mig för att ge mig av till jobbet. Mannen som talar och spelar sägs vara kirurg, men jag orkar inte riktigt engagera mig i vad han pratar om.
Det måste vara minst femtielfte gången en Sommarvärd spelar What a Wonderful World för att illustrera något han/hon vill göra oss uppmärksam på.
Och så kommer I Will Survive för hundratusende gången i Sommars historia, även denna för att ljudsätta någon värden sagt.
Nu när det är så på modet med coacher till allt man ska företa sig, varför inte skaffa några musikcoacher till de sommarvärdar som saknar musikalisk fantasi?
Själv skulle jag rekommendera något med Captain Beefheart.
Kanske Electricity för att välja en av hans mer folkliga låtar.
Det är för lite Captain Beefheart i Sommar.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Liz1e sa...

ja, det är sannerligen för trist - och jag som f.e.g.s. kom ihåg att lyssna på Sommar. Kenny G? Va'?!

Anonym sa...

*skrattar*"SkansenJonas" var bra- han sa rakt av att han fattar igenting om musik så hans dotter/döttrar hade valt åt honom!Jag lér lite när de säger att man kan ladda ner programmet som podradio, med reducerad musik- Åh tack för det tänker jag då! Jag hade gärna sluppit musiken helt o hållet faktiskt,
det är ju inte för den man lyssnar.Inte jag i alla fall.

Jah Hollis sa...

L: Är det inte typiskt?

SoP: Ja, han var i alla fall ärligt om sitt musikval. Men jag tycker pratet och musiken betyder 50/50.

Anonym sa...

Nja-ärligt talat orkar jag inte alltid lyssna om musiken är Hemsk enligt min smak-o jag är ändå rätt så"musiktolerant",vilket är lite trist när Personen har nåt väldigt intressant att berätta om.