Twingly statistik

tisdag 8 juli 2008

Jah Hollis nya tävling: Gissa korven

Uppen-
barligen har jag inte de rätta talalan-
gerna och den rätta motiva-
tionen att bli vegetarian, när jag faller för korv av typen ni ser på bilden här intill och kniper mig ett paket och slänger i varukorgen.
Jag skulle tippa att företaget som ligger bakom detta smörgåspålägg kan ha inspirerats av det nyss avslutade EM-slutspelet i fotboll.
Men själva korven är av färskt datum, jag är inte mer lättlurad (även om det tydligen inte alltid hjälper) än att jag i alla fall kollar att bäst före-datumet inte har passerats.
Men nu utlyser jag en liten tävling:
Vad heter den här korven? Vad har den för namn på paketet den ligger nerpackad i?
Och jag kan direkt säga att det inte är något så simpelt som fotbollskorv eller EM-korv. Nej lite svårare är det allt.
Den som kommer närmast rätt svar belönas med Jah Hollis Virtuella Guldmedalj för Eminenta Korv- och Påläggskunskaper.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , ,

14 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag har verkligen ingen aning men så äter jag inte kött heller...

Hur som helst har jag tävlingsinstinkt. Jag tänkte mycket Zlatan och hans klassiska korvskämt men till slut var det bara google kvar. Allt jag hittade var denna;

http://trapid.blogspot.com/2008/06/fotbollsfeber.html

Crazy!!!

Jah Hollis sa...

Ah, du!
Som dom säger här nere i Skåne (jag är inte infödd).
En till som föll för denna märkliga produkt. :-)

Alla smutsiga detaljer sa...

Fast det mest märkliga är ju att det är ett annat "tryck" eller vad det nu är. Vilket är orginalet?? Läskigt om du frågar mig.

Jah Hollis sa...

Detta är uppenbarligen inget för vegetarianer. Vi ska nog inte gå in på hur dom får fram "bilderna" på korven.
Jag tror det är en samlarserie. :-)

Bengavoice sa...

Footballoney? Wisla Krakowska? Korvar Bergmark? Pass-trami? Medspelarwurst? Salamidfield? AIKorv? Rapid Wiener? Birgit Prinzkorv? Medister United? Sportadella?

Alla smutsiga detaljer sa...

Vansinnigt roliga förslag tycker jag. Samlarserie - självklart:-))))(För formens skull, jag är inte vegetarian, jag äter bara inte kött).

Jah Hollis sa...

Ja du, BV, där fick du sannerligen till det. :-) Men inget är dessvärre rätt.
Det är inte heller Matchorizo, Frank de Boerfurter, Ibratwurst, Kolbaszlatan, Nackabanoss eller Wienerkorv (ja, med tanke på var EM spelades då).
Namnet har ingen anknytning till fotboll, om man inte ser fotboll som ren och skär konst.
Men det kanske man kan.

ASD: Hmmmmm? Är det inte en definition på en viss form av vegetarianism: att man inte äter kött?

Jah Hollis sa...

Ja, det utesluter ju Uefalu också. Liksom Peléverkorv.

Bengavoice sa...

Konst? Charkuteristen förstår sig alltså på fotboll?
Artadella? Kunstwurst? Manger un banger (lite mångfaldspoetiskt...)? Medwurstens estetik (förlåt, Peter Weiss ).
Nu får jag inte mer, för jag måste köra till Yngsjö. Hejsvejs.

trapid sa...

Haha, vilket roligt sammanträffande! Här där jag bor kallas den för ölskinka. Fast på tyska.

Alla smutsiga detaljer sa...

Alltså, jag kan inte kalla mig vegetarian efter jag bara undviker land-levande djur med ben, inget annat. Eftersom jag med glädje hugger in både i lax och ett fat ostron eller andra saker som plaskat runt i havet så... Enligt Wiki så heter det pescetarian - så har jag lärt mig något nytt.
Vad f-n heter den där korven nu då???

Sånger från nedre botten sa...

Art Decorv?

Jah Hollis sa...

Jag återkommer om detta.
Jag har tyvärr fått annat att tänka på. :-(
Se senare blogginlägg.

Jah Hollis sa...

Det är väl lika bra att sätta punkt här.
Den heter något så simpelt som Motivkorv.