Twingly statistik

torsdag 19 mars 2009

Mycket på samma gång i Malmö i morgon


I morgon är det fredag den 20 mars och när man tittar på vad som händer i Malmö känns det som om stan har blivit en musikstad av rang.
Följande större arrangemang finns det att välja på när det gäller musik:
• David Byrne spelar i Malmö konserthus och ska man tro DN:s recension har publiken verkligen något att se fram emot.
• Ulf Lundell kommer till Malmös nya musikarena som heter, jepp, Malmö arena.
• Laleh, allas älskling vars storhet jag inte greppat än, spelar på KB.
• Fever Ray får man se och höra om man letar sig till Babel i den gamla Frälsningsarmékyrkan en bit från Folkets park.
• Och som grädde på detta musikaliska mos hittar vi Torsson som ger picknickkonsert på Victoria. Fast där är det redan utsålt, precis som i kväll och på lördag.
Och räcker nu inte detta, så finns det gott om andra ställen där musiken flödar, som Debaser. Eller gå in på Sydsvenskans kalendarium om du letar efter något kul i Malmö.
Du lär inte behöva leta länge.
Själv kommer jag att befinna mig på jobbet i Ystad fredag kväll. :-P

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Åh, jag är sååå ledsen att jag missade konserten, i synnerhet när jag läst resentionen. Jag borde verkligen varit där.

Bengavoice sa...

Ja, man borde kanske varit på Byrne-konserten, för min del i Malmö. Men det händer ju andra saker på konsertfronten i Malmö om en vecka, och nöjesbudgeten har sina begränsningar.
Jag har fattat Lalehs storhet, men undrar om jag nånsin finner Lundells.

Jah Hollis sa...

Byrne skulle jag ha kunnat tänka mig att gå och kolla om det inte varit för det förbenade jobbets skull.

BV: En dag ska även du skåda det lundellska ljuset. :-)

Klarabella sa...

Jag tänkte precis på att jag vill gå på konsert, så kom jag så fyndigt på att KB vill till KB. Sen så lyssnar jag på Laleh precis nu, och så läser jag här att hon spelade på just KB. Sammanträffande?