Twingly statistik

onsdag 24 mars 2010

En doft av lime? Nej, det luktar snarare apa

Det verkar som om många av oss gillar att omge oss med dofter för att undvika hur saker och ting verkligen kan lukta.
I går, när jag varit och handlat och var på väg in på vår gård med mina kassar kom det en hyfsat ung kvinna ut ur en dörr cirka 25–30 meter bort.
Vinden låg väl på lite lätt från hennes håll och jag kunde, på det avståndet (hon försvann åt motsatta hållet från mig), känna en stark doft av någon form av parfym hon hade använt innan hon skulle ut och möta dagen.
Jag kan bara föreställa mig hur starkt det skulle kännas på nära håll.

Själv ställdes jag inför doftdilemmat när jag skulle köpa diskmedel nyligen: parfymerat eller inte?
Varför vet jag inte, men jag föll för ett diskmedel som skulle dofta lime. Doften och färgen av lime gillar jag starkt, så jag antar att det var därför jag slog till.
Min besvikelse var stor första gången jag använde det nya diskmedlet.
Det doftade allt annat än lime.

Det luktade närmast kemikaliefabrik, ja det luktade rent ut sagt apa.
Men snål som jag är, kan jag ju inte bara kasta bort en nyinköpt flaska diskmedel, eller?
Jag får väl lära mig leva med eländet.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 kommentarer:

ALiCE med ICE sa...

Helloo, och tack för din kommentar :)
Jo, katten är allt döpt efter Jim Morrison, eller Van Morrison - beror lite på, han är nog döpt efter båda ;) Alla våra katter är och har alltid vart döpta efter musikartister, just nu har vi en annan som heter Morris (efter Alanis Morrisette) och vi har haft katter med namn som t.ex. Beatles, Mozart, Britney, Bruce, Anastasia, Jimi Hendrix m.fl. :D

http://Oldmolly.bloggplatsen.se sa...

Jag är en sån, som gillar doft, dock inte stank. Är ganska känslig för hur människor luktar och dömmer dem nog lite efter det.
Men nu undrar jag - hur luktar apa?
;-)

Mats sa...

Jag har en gång fyndat parfymerat toapapper på Özens allfrukt.

Det är ingenting jag rekommenderar

Alla smutsiga detaljer sa...

Det där är mitt diskmedel, jag tycker det är okej.

Mikael K sa...

Mitt också. Jag gillar den gröna färgen. Och bubblet är bra. Men så sant, luktar mkt gör det inte. Inte ens apa på mina breddgrader. Kan ha att göra med vattnet, typ kaffegrejen. Classic är kanon här, Zoegas bara ok.

Jah Hollis sa...

Jag har också funderat på det där med vattnet, Zoegassyndromet. Men jag har aldrig förr varit med om att ett diskmedel utvecklat en doft som är så påträngande och kemisk. Jag kanske överdoserar. Men den utlovade limedoften finns där definitivt inte.