Twingly statistik

fredag 22 april 2011

Tema fredag, långfredagen: Bort


Påsk och långfredag, långfredagen som en gång kändes som en så supertrist dag, som nu framstår som en behaglig fridag att kunna njuta av i lugn och ro.
Men ett fredagstema finns det förstås hos Carina/Sinneskatten och det är: Bort.
Sådan tur då, att jag så där i förbifarten fångade den här bilden när jag i går skulle åka hem efter att ha jobbat i Kristianstad.
Ja, jag skulle åka hem med tåget som står till höger. Men jag tror att många också skulle åka bort med det, påsken verkar vara en helg då många ger sig ut och reser.
Tittar man noga (bilden går att förstora) ser man också folk i oranga västar som är i full fart i solskenet med att plocka bort skräp från spåret till vänster (samtidigt som det verkade som om andra bara gick på perrongen i sina västar och tittade på).
Nåväl, har ni åkt bort eller hem i påsk: Ha en Glad påsk!
Fler bilder på temat bort hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Ja nog är det många som reser både bort och hem över Påsken;-)
GLAD PÅSK;-)

sinneskatten sa...

Ett evinnerligt åkande hit o dit.
Ha en skön påsk.

BP sa...

Som vanligt ett typiskt Jah-inlägg med en "vardaglig" bild som visar ett motiv man normalt inte skulle ta. Man skulle inte ens tänka på banarbetarna som plockar bort skräp.
Att bilden sedan visar en enastående blå himmel är ju en bonus.

PS. Tack för länken. Du har helt rätt med det du skriver. Långfredagen är kanske det enda vettiga den katolska kyrkan har gett oss. Man borde nästan bli tacksam - fast bara nästan;-) DS

Olga T sa...

Tåg åker man bort med även om du åkte hem men du åkte ju "bort från jobbet".
Glad Påsk!

Nattfoto sa...

Tåget är ett trevligt färdsätt när man ska resa bort. Så länge det fungerar förstås.

Pialotta sa...

Det här känner jag igen ;)
Glad Påsk på dig :)

Pysselfarmor sa...

Tänk att sådana här vardagliga bilder blir så helt fantastiska tillsammans med din text - speglar verkligen att man ska leva i nuet och njuta av där man är just NU!

Jag åkte bort fastän jag åkte hem
;-)

översatt jag åkte från min bostad i Tumba till mitt barndomshem - gården i Lappland.


ha fortsatt skön påsk

Kerstin: sa...

Ja visst är det många som reser nånstans över påskhelgen. Tåg är ju ett alldeles perfekt och säkert sätt. Jag tycker det är så skönt att koppla av på ett tåg. För min del blir det tyvär! bilen alldeles för ofta.