Twingly statistik

söndag 17 april 2011

Veckans fönster 124: Vinklat


Dags för ett nytt fönster på Susannes fotoblogg och jag tog bilden på väg hem från Kristianstad, där jag jobbade fredagen, i dag och lägger in den innan jag ska sova för att hämta lite kraft för att jobba i Kristianstad hela långa söndagen med.
Vinklat ska veckans fönster vara och min bild på glashuset över en av nedgångarna till Citytunneln på Malmö central talar väl för sig själv. Glashuset har varit med (två gånger tror jag) i veckans fönster förr, men inte ur den här vinkeln.
Fler vinklade fönster finns det här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

11 kommentarer:

larans sa...

Kul sammanträffande att du lagt in glashallen som fönstertema denna gång, eftersom jag igår kväll fotade just det här fast inifrån på väg hem till Lund efter en fin konsert med Joan Baez!

Ninnie sa...

Så maffigt med ett helt hus i glas! Vinklat...jaa!

Eva Nygren sa...

Himla snygga grejor de har gjort med nya tunnelen!

Bitten sa...

Många vinklar är det där.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Flott bilde av flott hus med vinduer i vinkler ... Go' påske ;:OD)

Pysselfarmor sa...

Verkligen annorlunda vinklat den byggnationen. Jag tycker hus byggda i mycket glas är häftiga och så speglar sig omgivningen så snyggt i dem.
Visst är det märkligt med midsommarstången i min vinterbild ??!!
Det är från Hagaparken så den kanske står kvar för turisternas skull....

Susanne sa...

Inte har jag hunnit vänja mig vid den byggnaden än, men det gör jag väl så småningom - och kommer antagligen att fotografera den också. Men jag passerar ju inte så ofta som du. Och visst är där massor av vinklar på den.

B i r g i t t a sa...

Ja den vinkeln visar ju de vinklade fönstren riktigt bra!
ha en fin vecka!

Pialotta sa...

Jag tänkte väl det när jag läste vidare.. Kunde inte påminna mig om att vår centralstation ser ut så ;)
veckans fönster.. jaså det finns en utmaning som heter så .. finns ett antal fototeman, det är klart dä.
Jo men det var ju en finfin bild på den stora fönsterrutan :)

BP sa...

Toppen bidrag - speciellt då den glasbyggnaden verkar ha många "konstiga" vinklar om jag får säga så;-)

Erik "Semlan" sa...

Snyggt foto på en ganska ful entré. Den måste bryta mot gamla stationshuset, ingen harmoni där inte.
Jag tänkte bidra med ett hotell, men det blev något annat... ;-)
Du får ha en glad påsk!