Twingly statistik

måndag 30 november 2009

Dystra november mot sitt slut

Så är då snart november 2009 över. November vinner väl knappast några popularitetsomröstningar, ännu mindre i år då solen mest verkar ha lyst med sin frånvaro över stora delar av landet.
Här i Malmö ligger den gråa filten åter över stan denna 30:e november, som den har gjort mest hela månaden.
Jag ska snart bli hämtad för att åka och genomföra min sista jobbdag denna månad, och faktiskt den sista jobbdagen den här veckan.
Förr var det en märklig tradition i Lund att nazzar av olika kategorier skulle fira Karl XII på hans dödsdag. Naturligtvis möttes de av motdemonstranter och det var tidvis stora bataljer på Lunds gator.
Nu verkar det ha lugnat sig, men man vet ju aldrig vad vissa virrpannor kan ta sig till.
Läs för övrigt gärna var den gamle kungen själv tycker om läget inför denna dag.
Nej, nu ska jag bre mig ett par mackor att njuta av på jobbet.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Frida sa...

Håller helt med om att årets november var sämre än vanligt. Visst var det en bowmore.

BP sa...

Svar: 1 000 tack för din röst :-) Ja, vi har nog samma tankar om november månaden i år. Jag menar vem kan glädja sig åt 14 soltimmar totalt... du kunde inte ha visat det bättre... med din bild alltså.